komercjalizacja pld

Pią, 23 Lis 2001, 17:00:27 CET

On Fri, 23 Nov 2001, Lukas Dobrek wrote:
[..]
> Czy ja gdzies tu napisalem zeby nie podbijac realase.

Napisałeś wstrzymać i przebudować. O podbijaniu rel nic nie wspomniałeś.
Niemniej jeżeli podbijesz trel o ile byłby już teraz branch to także w w
HEAD musiałbyś to zrobić. Nie zdawałeś sobie sprawy z tego więc teraz
conajmeniej mało wiarogodnie może wyglądać to że jednak zdawąłś sobie z
tego sprawę. Kolejna rzecz: masz dostęp do cvs i możesz podbijać rel wiec
nie mów "żebyśmy to zrobili" bo sam mozesz zacząć to organiować/kordynować
(co by burdel przy tej okazji się nie zrobił).

> Czy cos w Tym stylu bo jakos nie widze. Ja postuluje cos innego i moze bys
> czytal co jest napisane. Jak blues namieszal to powiedz jak ma byc dobrze.

Kwestia w tym że o takich rzeczach nie ma sensu rozmawiać po za gronem
osób które mają uprawnienai do operowanai na builderach. Blues niejako
przyt okazji wypracował sobie takowe uprawnienia nieco jednak na boku co
przynajmneij mnie uślpiło że o ile nie zostanie tu coś wstrzymane to z
racji teog że nie został on wprowadzony pzrez innych w szczegóły istotne
dla konserwacji builderów to za kwałake zupełnie bezwiednie podnosi ryzyko
napsucia czegoś. Czysty przypadek że kilka szczegółów wyszło przy okazji
dyskusji na zupełnie inny temat. Przebudoewanie sporej ilosci pakeitów
żeby nie utrzcić nad tym kontroli to jest raczje czynnosć którą sie
wykonuje w pojedyunke lub w małym i zgranym zepoliku osób. "Tam gdzie
kucharek sześć tam nie ma co jeśc" i w kazdym innym wariancie ma to szanse
na niepowodznie.
Niemniej .. co może jeszcze nie wyartykuowałem wprost. Wcale nie trzeba
robić tego w tak ekstremalnych warunkach i małm zespole osób. Z raxji tego
że mamy sporo w cvs-ie zmian które są powyużej STABLE kazdy moze pakeit po
pakeicie jeszcze raz przeglądać co mu wpadnie w rękę o ile takei wiszace
zmiany są i podbić rel dodajac jakeiś inne *drobne* może poprawki.

Widzisz Łukasz to jest okąłdnie tak jak kilka listów wcześniej zauważył
trafnie radzio, że istotą zmian nie są wielkie zmiany tylk drobne kroczki
które przez każdego z nas mogą być wprowadzane bez istotnego pzreciązanai
każdego z nas. Przyjmij do wiadomości że tak jest i zwiń transparent z
mrożeniem PLD i zajmij sie pzreglądaniem tego co jest po to żeby sie
zorientować co mogę dzisiaj majac własnie pietnaście minut wolnego
poprawić ? moze chć kilka literówk poprawię ? może coś innego drobnego ?
mżę jak mam ciut więcej czasu to mżę brakujace tłumacznie dorobie ?
Rób tylko to co mozesz .. resztę zostaw innym.

> Chodzi o to ze ja chce miec swiadomosc ze to co jest, jest jakos tam ustalonym
> zasobem. Bo teraz mam takie wrazenie no dobra cos tam nie dziala ale moze
> za dwa tygodnie bedzie nowa wersja bedzie dzialalo.

Dobrego słowa użyłeś .. masz takie "wrażenie". Otóż to jest wąłsnie
wrażenie. Fakty wyglądają jednak nieco inaczej. Tempo zmian w żade sposó
nie zmienia tego co możesz włąsnie zrobić. Mając ponad 3k pakeitó w na
ftop  średnia ilość zmian bezie musiała dalej rosnać ale niemal jesem
pewiemn że jakbyś sobie pzreśledził średnią ilosć zmian na powiedzmy setkę
pakeitów to od dłuższego czasu nic wielekiego sie tu nie dzieje.

> Albo zrobie jakis workaround
> u siebie ale nie chce mi sie robic porzadnie bo i tak za chwile bedzie nowa wersja.

No właśnie. Jak zrobisz u siebie taką zmiane i nie wprowadzisz jej do cvs
to sie jeszcze dziwisz że tak włanie się dzieje ? A niby skąd ktoś ma
wiedzieć że coś u siebiue zmieniłęś jeżeli nic nikomu na ten temat nie
powiesz ani nie włączysz żadnej zmiany do repo ?
Praca z cvs zmneisza ilość wymiany informacji ale nie jest to substytut
komuniakcji telepatycznej (niestety).

> Wiec z laski swojej odwal sie odemnie i nie suponuj mi jakobym pisal tutaj
> prosze otagowac wszystkie zasoby bez podbijania realase i mi je dac.
> Bo ja tak nie pisze. Nie zastanawialem sie nigy jak technicznie cos zamrozic
> mówie o czyms innym. Niech te zasoby gdzies leza zeby ludzie je mogli testowac.

Pzrecież leżą :>

> To nie jest moje nieszczescie bo ja faktycznie nie wiem jak to zrobic.
> Dlatego sie pytam. Nie mow mi czy inni mysleli inaczej bo malo mnie to interesuje.
> Ja poprostu nie mam zdania. Skoro nie bedzie brancha bo tak lepiej to mi to
> rownierz nie przeszkadza.  Tylko niech beda juz te zasoby. O ktorych ja
> bede wiedzial ze jedyne co sie
> bedzie z nimi dzialo to to ze beda sie stawac bardziej i bardziej stabilne.

Lukas .. jeżlei nie włączas zmian które możesz wrzucić bo coś wąłsnie u
siebie "obeszłeś". Jeżeli nie zdajesz sobie do końca sprawy z tego jak to
sie w szczegółach powinno odbyć co też nie jest proste bo w zasadzie żaden
z nas jeszcze dystrybucji nie wypuszczał czyli w zasadzie te osoby które
coś tu aktyniej na tym polu robią maja szanse na bierząco identyfikować
zagrożenia po to zeby nie wpadać niepotzrebnie za czesto w dołki to:
- nie pisz jak Twoim zdniem to sie powinjo odbywać,
- nie rżadaj żeby ktoś kto sam do końca w stu ptrocentach nie ma pojecia o
  tym na co jeszcze sie jutro nadzieje żeby Ci opiswał jak to sie krok po
  kroku odbedzie.

OK ?
Możym skończyć to w tym miejscu podsumowując to stwierdzeniem, że miały tu
miesce conajmnej kilka nieporozumień z któryuch wynikały nieco nierealne
wyobrażenia co do tego co ma dziać przy okazji 1.0 ?

> Problem z Toba jest taki ze nie mozesz sie oderwac od technikaliow.

To chyba dobrze (?)
Mieszanie filozofii czy polityki czy innych mało namacalnych rzeczy do
czegoś co ejst stricte tehniczne byłoby jednak pewną pomyłka. Czyż nie ?

> Mnie akurat w tym wypadku techniczna sprawa rozwiazania tego w CVS interesuje
> o tyle, ze chce wiedziec jak bede mial komitowac zmiany do niego. I tyle.

jak zajdzie taka potzreba że bedziesz maił coś wrzucić do brancha do 1.0
to neiwątpliwie sie o tym dowiesz. na razie wszystko co możlwie (po za
kilkoma pakietamui typu qt czy libpng) robimy na HEAD po to żeby nie
tracić niepotzrebnie czasu. tera juz powienieneś meić stuprocentową
pewnosć tego gzdei co dołaczać i żenie wiążą sie z tym żadne dodatkowe dla
Cienie kompilikacje (przynajmnie na razie) .. z czego w sumie powinieneś
być bardz zadowolony.

[..]
> OK teraz tak w punktach. Pytam sie bo nie wiem poprostu?
> 1. Wypuszczenie 1.0 bedzie potegalo na otagowaniu zasobow w cvs?
>    Nie na robieniu brancha ale tagowaniu. Nawet rozumiem dlaczego.

Tak. Brancha na takim tagu założy się dopiewro wedy kiedy bedzie to
potzrebne. Np. dojdzie jakaś sec poprawka czy poprawiony zostanie błąd.

> 2. Co to jest nie abstrakcyjne mrozenie?

Takie kóre polegać ma poprawianiu juz tylk obłedów i/lub uzupełnianiu
braków/kompletoeaniu zasobów w kupie bez wprowadzania dalszych zmian po
których zmieniać bezie trzeba sporo innych pakeitów. Np. wprowadzanie
bibliotek w któryuch w kolejnej wersji zmieniło się SONEME. nie powinno
być to ściśle pzrestzrebgane bo moze sie okazać że jednak jakieś zmiany
bea tu potzrebne ze względu na jakeiś błeduy w obecnej wersji zasobów.
Przykładowo chciałbym jeszcze wprowadzić zmiany wynikajace z użycia nowego
gal ale o iel za kawałek pojawi sie kolejna wersja z wyżwzym SONAME i o
ile bez teg oapliakcje uzywające libgal bea jednak jakoś chodzic to to ni
wejdzie juz do 1.0. Myślę że jest to dobra ilistracja tego co moze być
jeszcze dopuszczalne a co nie. Dla zmian typu dodawanie tłumaczeń,
uupełnianie dokumentacji, poprawki w plikach desktop, dodwanie ikonek czy
inncy tego typu zmian nie powinno być wstrzymania niemal od ostaniej
chwili i/lub jak wolisz tego typiu zmiany nadal powiny iść pełna parą lub
wrecz nawet powinny byc intensyfikowane. Nie bedzie maiło to żadnego
wpływu na dziaąłnie zadnej apliakcji a wpłynie na faktyczna poparwę
funkconalnosic konkretnego zasobu.

> 3. Nie wiem jakie wrazenie odnioslem. Ale moze mnie oswiec jak to wedlug
>    ciebie powinno wygladac. Bo poza suponowaniem ze jestem debilemo
>    nic tu nie napisales.

Nie Łukas .. nie napisałem tego i nigdy nawt tak nie pomyślałem. Owszem
używam mozę nieco szorstkiego języka ale to nie to samo.

>    Zamiast sie skupiac na moim wrodzonym kretynizmie
>    napisz jak wedlug ciebie ma to wygladac. Ja oczywiscie z racji ubustwa
>    umyslowego nie bede w stanie tego pojac ale
>    chcialbym miec chociarz szanse? Moze inni zrozumia.

Wiesz .. jak skończymy 1.0 to napisanie takeigo pzrepisu bezie maiło sens
i własciwy czas. W pzrecioagu ostwnich kilku dni padłuo coanjmeniej kilka
róznych punktów co do tego co mozna zrobić robiac zmiany w mairę drobne w
ramach czasu jakim każdy z nas dysponuje. Spróbuj się raczje na tym
skupić. Arek, ja zapewne jeszcze blues i może Janek (jak sie zjawi
wreszcie :) an razie beziemy sie próbiwać skupiać na wszystkim o poziom
wyżej żeby próbiwać sugerować całe grupy dziaąłń które jeszcze mzoan
wykonać. To popriostu wymaga czau na obserwacę całosc na beirżaco i
niejakiej dyskusji nie koniecznie w tym neico zawężonym gronie.
Poprostu uspokój nieco emocje i spróbuj pzreanaliziwać te kilak rzeczy
jakei wiadomo że tzreba zrobic jakei zostały wyłuskane  pzreciagu ostanich
kilku dni. W ten sposób w mnajlepszy z mozliwych spowsobów pzrublizysz
moment kiedy wieszosść bedzie juz chciała wstrzymania już naprawdę całosci
po to żeby mozan było wporwadzać to wszystko co tzraba było wstzrymywać.

> 4. Co stoi na przeszkodzie zeby w tej chwili powiedzic ze te zasoby ktore sa w repo
>    trafia do PLD-1.0 i zeby skupic sie na ustabilizowaniu tego?

Na pewno to że gdybyś pobrał z ftp src.rpmy i zapuścił na nich "rpm
--rebuild *src.rpm" to cżśłć by sie nie skompilowała ze względu jeszcze na
jakeiś niedostosowanai do środowiska pakeitów jakie mamy obecnie. To jest
jawiekszy minus i to musi być napewno bezwzględnie wyczyszcone zeby takie
test jak powyzej pzreszedł bez choć jednego błędu. Błedy tego typu moząń
usuać na dwa sposoby: bać wycofujac pakeit jako nie ogotowy i nie nadajacy
sie do poprawienai w rozasanym czaie lub poprawiając wprost to co jeszcze
tam wadzi. Tutaj naprawdę nie tzreba być tytanem żeby tego typu błędy
wychwytywać.