Branch 1.0

Nie, 25 Lis 2001, 18:42:44 CET

On Sun, 25 Nov 2001, Marcin Bohosiewicz wrote:
[..]
> Mam nadzieje ze dzisiejsza moja i Agi dyskusja z kloczkiem i Bluesem w
> Gdansku doprowadzila do ustalenia wielu spraw zwiazanych z 1.0.
> A wiec: zakladamy ze istniejaca etykieta STABLE to wlasnie to co ma
> trafic do 1.0. Pakiety w CVS rozwijamy na HEAD tak, by tym torem moglo
> sie posuwac przygotowywanie 1.0. i przesuwanie przez kloczka etykiety
> STABLE. W razie gdy ktos potrzebuje zaczac robic nowe rzeczy, ktore wnosza
> jakies rewolucyjne zmiany (np kernel 2.5, qt3, gcc3, itp. ) robi to
> zakladajac branche.

W przypadku qt i libpng STABLE trzeba bedziecofnąć o kilka pozycji i w
razie czego tu będą powstawać branche jeszcze pzred zamknieciem 1.0 o ile
jakieś zmiany tzreba bedzie wykonać. Ale to są tylko dwa wyjątki. Tutaj
nasąpiło małe zapędzenie sie za daleko ale gwałać już tego nie ma co.
To jak to się stanie bezie iluustrować typowy przypadejk jaki moze nam
jeszcze wystapić do zamknięcia 1.0 jeżli gdzieś zmiany zajdą za daleko
szkodząc możliwie szybkiemu zamknięciu 1.0.
I jeszcze raz: jeżeli ktoś coś takiego zrobi to bić nie należy. Należy to
zrobić na spokojnie (może to być nawet czysta pomyłka wynikjaca z tego że
ktoś zrobi commit wąłsnych modyfikacji które za Chiny Ludowane nie chciał
wpiścić do cvs). Szansę poprawinia zawsze ma w pierszym rzędzie autor
nieszczęsnej poprawki. Przy przedłużaniu się okresu braku korekty albo
ktoś inny poprawia to albo poprostu etykieta STABLE się nie przesuwa.
Tak to w zarysie mnie więcej powinno wygląda. Resztę regół jakimi powinno
się rządzić stabilizowanie 1.0 o ile coś jeszcze bezie wymagało
poszerzenai bedziemy dopracowyawać na bierżaco. Im mniej takich regół tym
bezie prościej. Nimeniej na razie wydaje się to w miare kompletne.

[..]
> Nie ma potrzeby wprowadzania na sile branchy dla kazdego pakietu.
>
> Chodzi o to, by do momentu wypuszczenia 1.0 nie bylo "rozgalezienia",
> powodujacego koniecznosc dublowania pracy - na HEAD i dla 1.0.

To są dwa najważniejsze postulaty w których wynika niemal cała reszta.