Uwaga! Achtung! Pozor! Attention! Attenzione!

Wto, 4 Wrz 2001, 01:25:01 CEST

On Tue, 4 Sep 2001, Krzysztof Drewicz wrote:

> Przydałby się do pld pakiet biurowy dla tej maszynki kompilacja openoffice
> to 4-5 godzin. ( u mnie w domku ponad 12)
> Od razu proponuje openoffice na cd #2

Dzisiaj skończyłem pakiet pks. Jutro będę robił próbu jego działania. Od
jutra także na conajmniej tydzień stopuje swoje prace nad pakietami (niech
inni teraz troche popuszczają pakiety - conajwyżej bendę się temu tylko
troche przyglądał i sprzątał w /test). Po skompletowaniu pks-a i
nakarmieniu go naszymi kluczami GPG będzie można go użyć wprost do
zarządzania dstępem do builderów. Maszynka Marcina o ile by się zgodził
mogłaby służyć do próbnych kompilowań w trybie tranzakcyjnym tak jak to
jest robione z obecnymi produkcyjnymi builderami do przebudowywania rzeczy
cieżkich z autoryzacją kluczami skąłdowanymi docelowo na pks.pld.org.pl
(na ta maszynkę wydłubać moe sowjego ytzreciego sk^parca który choć
najsłabszy spokojnie udźwignie serwr kluczy i dla bezpieczeństwa tylko
serwer kluczy) jak chocby mozilla, kernel, glibc, czy cokolwiek innego
czego przekompilowanie zabiera sporo czasu i zasobów dyskowych czy też
wogóle do budowań próbnych. Jak coś takiego zostanie urucjomione to
obiecuję powielić to na sparc na identycznych zasadach dostępu (z
autentykacja kluczami poprzez pks). W tracie swojego "urlopu" od
pakietowania zamierzam wreszcie wykończyć nowego cvs i opracować
automatykę do tego zeby można na komuterach jakie mam w labach (30 sztuk
celeronów 450 z 128MB RAM) uruchomić budowanie pakietów w kółko po to zeby
tylko sparwdzić czy sie poprawnie byudują w celu szybkiego wychwytywania
błędów powstałych w wyniku wprowadzanai nowych wersji programów (do
dzisiaj nie wiemy ile jeszcze zostało do poprawienia po zmianach na nowe
ac/am/lt). Tu by przydała się pomoc kogoś kto ma zaciecie do baz danych i
jeszcze kodgoś kto pomógłby w opracowaniu raportowania wyników takih
budowań. Jeżeli udałoby się to uruchomić i opracować sposób na dokładanie
dowolnego innego komputera jaki uda nam się zaprząc do roboty potencjalnie
po relatywnie krótkim czasie dniu, dwuch zawsze mielibyśmyy pełen raport
co do konsekwencji zmian jakie wprowadzamy jeśli chodzi o nowe wersje
pakietów które mogą wchodzić w interakcje z innymi rzeczami powodując
błędy przy budowaniu.

Tak czy inaczej jeżeli ktoś w powyższym widzi miejsce dla własnych rąk i
głowy, i jednocześnie nie wisi nad nim kampania wrzesniowa ani zaległa
robota to prosiłbym o pomoc.

Przy okazji druga sprawa. Wygląda an to, że na poprawę łączności między
TASK a ICM nie ma szybko szany (obym się mylił). W tej sytuacji wychodzi
na to że jesteśmy wręcz zmuszeni do pozakładanai tuneli tam gdzie łącza są
luźne. Potencjalnie z tego co widzę łącnosć miezy 3miastem i Wawą da się
zrobić tranzytowo przez Poznać (czasami dziwię się patrząc na mapkę na
http://www.pol34.pl/aktual.html po kiego groma miedzy TASK i ICM jest
zestawione osone PVC i wszytko jest przez to przepychane gdy jednocześnie
łącze Poz-Waw i Poz-Gda są luźne alew widać jestem ślepy alba patrzę na ta
mapke nie od tej strony co tzreba :>). W ramach uzupełniania
infrastruktóry o ile ktoś ma kłopoty z dostępem do repo w wyniku gdzieś po
drodze istniejacych gardeł to tez możnaby i tu pouzupełniać coś tunelami o
Prośba o kontakt ze mną i z Jankiem osob(y) które(a) mogły(a)by wystawić
tunele możliwie blisko EDU w Poznaniu gdzie możnaby postawić coś takiego.
Wogóle wygląda na to że mamy spore zaległości w zapleczu technicznym, a
postawienie tu kilku tuneli w newralgicznych miescach i ustawienie w nich
routingu tak jak nam to będzie pasować może spowodować poprawę. Przy
okazji poszerzy sie krąg miesc w których bedzie tewstowane wparcie do ipv6
jakie mamy. Możnaby też popróbować pozestawiać także jakieś tunele ipv4
ov. ipv4.

Eny koments ?

Następnym krokiem w kierunku zmian w zapleczu jakie używamy powinna być
jego mocniejsza kerberyzacja. Tu przydałyby się doświadczenia chłopaków ze
Szczecina w celu ocenienia czy i jeżli tak to na ile jest gotowy do użycia
Heimdal (dlatego Heimdal ponieważ w przciwieństwie do MIT kerb5 ma on
wpsarcie firmowo do ipv6). Moje doświadczenie z kerb nie wykracza po za
stronę czysto użytkową (potrafię posłużyć się klientem) i jest zerowe w
kwestiach administracyjnych.

I jeszcze pytanie końcowe. Czy to co jest na HEAD w rc-scripts nadaje się
do wypuszczenia ?