avp

Michał Kuratczyk kura w cs.net.pl
Wto, 25 Wrz 2001, 11:37:04 CEST

On Tue, Sep 25, 2001 at 11:00:24AM +0200, hocus wrote:
>Tak w nieco innym temacie - do osób, które używają avp - chciałem zatrudnić
>toto do sprawdzania poczty (qmail + qmail-scanner), lecz jest problem, bo
>przy każdym wywołaniu programu zaczyna się ładowanie baz, które trwa naście
>sekund. Wychodzi na to, że sprawdzenie pojedynczego maila zajmuje np. 20 s,
>podczas gdy sophos lub HBEDV radzą sobie w ułamku sekundy. Wie może ktoś jak
>to obejść?
Odpalasz AvpDaemon (ładuje bazy do pamięci i czeka na zapytania), a potem
korzystasz z AvpClient, który odwołuje się do AvpDaemon. Ja używam tego
w połączeniu z postfixem i amavisem i działa całkiem dobrze.

>BTW: może ktoś potrafiłby mi doradzić jakiegoś antywira z licencją nadającą
>się do zainstalowania na komercyjnym serwerze? Bo dużo ostatnio szperałem w
>tej sprawie i prawdę mówiąc zupełnie zgłupiałem - nawet sprzedawcy nie
>potrafią mi powiedzieć, jaką licencję trzebaby wykupić, żeby móc legalnie
>zainstalować to na serwerze :-(((.
AVP wypada w różnych testach całkiem dobrze (często wręcz je wygrywa pod
względem wykrywalności wirusów), a uaktualnienia można łatwo
ściągać przez FTP (jest polski mirror). Roczna licencja na serwer linuxowy
kosztuje niecałe 2000 pln (przedłużenie licencji jest już tańsze).

<kryptoreklama>
Więcej informacji może udzielić Ci <piotr.gawronski w cs.net.pl>.
Możesz u niego również złożyć zamówienie na AVP.
</kryptoreklama>
--
Michał Kuratczyk <kura w cs.net.pl>