PLD Manifesto

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Śro, 24 Kwi 2002, 11:58:23 CEST

On Tue, Apr 23, 2002 at 07:07:18PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> Jakoś nikt nie zauważa że każdy z nas na codzień podejmuje tysiace decyzji
> mając czasami bardzo duży niedobór informacji które powionny być potrzebne
> do podjęcia racjonalnych działań. Przykładowo siegasz ręką do policzka
> dziewczyny i nie znasz energii i pędu własnej dłoni. Niby przez brak tych
> faktów nie masz pewności czy zamiast ja pogłaskać nie spoliczkijesz jej.
> To nie przeszkadza Ci żeby taka czynność wykonać bez uddziału świadomego
> kontrolowania każdego włukna mięśniowego czy odpowidzenia sobie po co
> każdy z nas żyje.

Problemem jest stopień komplikacji decyzji i stopień przystosownia do
ich podejmowania. Jak sam dalej piszesz ewolucja trwałą milony lat i
dobrze nas przygotowałą do rozwiązywania dość złożonych problemów
związanych z motoryką. Natomiast nie dała nam wyspecjalizownego
oprzyrządownia do rozwiązywania złożonych problemów decyzyjnych
i technicznych.

> Całość tego co robimy rozwija się że tak powiem podle darwiniwskich regół.
> Jeżeli przyjąć ze te regóły działając kilka miliardów lat doprowadziły do
> tego że możemy dzisiaj ze soba korespondować to tzreba zauważyć wreszcie,
> że wszelka inna dyskusja na temat ubrania tego co nieokreślalne w ścisłe
> ramy jest poprostu bezsensowanym traceniem czasu.

Ale my nie mamy kilku miliardów lat na zrobienie PLD. Przynajmniej ja
nie mam.

Dlatego bardzo chciałbym wiedzieć dokąd zmierzamy.

--
: Michal Moskal :::::::: malekith/at/pld.org.pl :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h