Tematy do wm-ów (Re: djrzulf: SPECS sawfish-theme-pack-0.spec)

Śro, 24 Kwi 2002, 23:52:22 CEST

On Wed, 24 Apr 2002, Blues wrote:

> Ja zrobiłem kiedyś tematy do icewm'a. Wrzuciłem je w takiej postaci jak
> są, bo nie jest to jeszcze za wielka liczba/wielkość, a jednocześnie nie
> ma dzisiątek pakietów. Porządku tam za wielkiego nie ma, ale jeżeli
> chcecie to możecie przerabiać/ujednolicać. Droga wolna.

Jak widać tematów moze być że tak powiem .. wpip. Wartoby w związku z tym
jednak ułożyć to w jakis wzorek coby się jednak w tym łatwo rozeznać było.

Osobiście wolałbym żeby tematóe nie nbyło potężnych ilosci ale żaby
przynajmniej były dopracowane.
O co mi z tym dopracowaniem moze tu chodzić ? Ano tematyukłądaja sie
generalnie w dwuch wymiarach. Jeden stanowi stylistyka drugi kolorystyka.
Są aosoby które preferują konkretne palety kolorów (np. zielone, jasna
kawa, czarne, czerwone, białe itd ..) dobvzre by był mieć ć coś takeigo
żeby dany tematr wysytępował w kilku wariantach kolorystycznych.
Pzrerabianie kolorystyki nie jest skomplikwane.
Jeżeli idodatkowo zgrać by to z tematami Gtk to byłoby juz zupełnie bozio.

Mówiać inaczje zamaist pakować wszystko co fabryka mzoę pzrez bramę
pzrerzucić IMHO byłoby lep[iej zacżąć to ukąłdać w peną logiczną/spóną
całość i to na poziomie tematów dla wszystkicj wm-ów.

Mamy repo wiec mozemy to zacżąć produkowac we wąłsnym sosie. Większosć
zasobów tematów jest na GPL więc tenze sos możemy dobierać podle własnego
wyczucia smaku i powonienia.

Na pocżatek wartoby było wyrónić podstawowych kilka zestawów
kolorystycznych i nadać im jakieś nazwy. Potem każdy temat mógłby dostać
tyle mutacji kolorystycznych ile sobei założyliśmy. Ktoś wymyśli kolejna
pzryjmną paletę to zalene powielenie tgo na każdy temat czy dalej na każdy
wm nie będzie już trudne.
To am ow druga stronę. Jżlei ktoś znajdzie w jakimś wm-ie jakiś ciekawy
zestaw elementów dekoracyjnych układajacy sie w pewna spójną całość to
mozanby próbować to powilać gzfdzie się tylko da .. pzry okazji znowu ..
robbiąc to w iluś tam wariantach zestawół kolorystrycznych.

Kwestia tylko dopracowania pewnego układu bazowego tematów i zestawów
kolorystyki do nich. Potem mozan taką szachownicę powiększać.
Zapewne qw trakcie układania tegoo w ten sposób możnaby zrobić jakieś
nażedzie generujace tematy .. i kto wie czy nie lepiej byłoby zacżąć od
czegoś takeigo jak meta opis tmatu i kolorystyki. Mająć klejną paletę
kolorystyczna czy nowy temat mzoąńby od trazyu nageerować caly zestaw
tematów.
Przy tak spójnym podejściu do całsoć zapewne okazałoby się że tary z
takimi tematami za jakis czasa stałyby się powszechne jak barszcz i byłyby
brane nie przykładowo z themes.org tylko od nas (moznaby spokojnie po ty
mzrobić coś ala themes.pld.org.pl).

Coś takiego od jakiegoś czasu łazi mi po głowie i IMHO to by znacznie
polepszyło odbiór całości pod względem czysto plastycznym.