PLD 1.0 beta 1: nowe iso na ftp

Czw, 1 Sie 2002, 15:01:41 CEST

> found
> go.
>
> Co konkretnie?

$ perl -e 'use Exception::Class'
Can't locate Class/Data/Inheritable.pm in @INC (@INC contains:
/usr/lib/perl5/5.6.1/i386-pld-linux /usr/lib/perl5/5.6.1
/usr/lib/perl5/site_perl/i386-pld-linux/5.6.1 /usr/lib/perl5/site_perl
/usr/lib/perl5/site_perl .) at /usr/lib/perl5/site_perl/Exception/Class.pm
line 150.
BEGIN failed--compilation aborted at
/usr/lib/perl5/site_perl/Exception/Class.pm line 150.
Compilation failed in require at -e line 1.

perl-Exception-Class zalezy od wymienionych pakietow.

> Hmm, w=B3a=B6ciwie: po co?  Po pierwsze, to przecie=BF jest w indeksach;
> odpowiednie pakiety daj=B1 Provides.  Po drugie, je=B6li ju=BF, to pro=B6ci=
> ej
> chyba dopisa=E6 Requires, ni=BF wymusza=E6 BuildRequires z tego powodu...

Zeby ktos, kto chce zainstalowac pakiet, a nie ma zainstalowanych pakietow
spelniajacych wymagane zaleznosci, wiedzial, czego jaszcze mu brakuje.

A ze robimy to poprzez dopisanie do BR: i rozwiazanie perl(...) do nazw
pakietow, a nie poprzez Requires: - to kwestia obowiazujacej polityki.

Druga sprawa, to ze te pakiety moga byc wymagane przez "make test", ktore
chcemy przywrocic.

> ps. Nie chcia=B3bym, =BFeby moje pytania zosta=B3y uznane za ofensywne... ;=
> -)
> Pytam, bo musz=EA si=EA jeszcze sporo nauczy=E6 i w wi=EAkszo=B6ci przypadk=
> =F3w
> opieram si=EA na intuicji.  W tym wypadku, intuicja m=F3wi mi, =BFe korzyst=
> ne
> jest u=B3atwianie budowania:
>
> a) =BFeby m=F3c szybko i bez problem=F3w przebudowa=E6; taka potrzeba b=EAd=
> zie np.
> przy przej=B6ciu na perla 5.8, a liczba modu=B3=F3w zbli=BFa si=EA do 700

Wlasnie sie zastanawiam, czy to co jest wrzucane, to pierwsze z brzegu
katalogi CPAN (a noz widelec komus sie przyda), czy to, co rzeczywiscie jest
komus potrzebne.

> b) =BFeby nie wymusza=E6 odpowiedniej kolejno=B6ci budowania i instalowania
> na przemian, chyba, =BFe jest to niezb=EAdne.

W tym przypadku kolejnosc instalowania jest istotna. I taka sama jest
wymuszana kolejnosc budowania.

Nie twierdze, ze obecna polityka jest dobra. Jesli czemus przeszkadza, to
mozna i nalezy ja zmienic. Ale celem jest, aby do Requires (zawsze gdy sie
da) wpadaly nazwy pakietow.

  phone (48)(58) 347 14 61