Zwalone generowanie zależności od bibliotek w rpm

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 2 Sie 2002, 09:56:34 CEST

Cześć

Już wcześniej mi się niepodobało, że rpm do zależności (Provides) wrzuca
wszystkie biblioteki dzielone znalezione w pakiecie, zamiast tylko tych
które lądują w katalogach, gdzie ld.so może je znaleźć. Przez to w
Provides ląduja nazwy różnych pluginów (które są specyficzne dla
konkretnej aplikacji) itp.
Ale teraz znalazłem coś, co powoduje prawdziwe problemy z tego powodu:

$ rpm -ql valgrind | grep "so$"
/usr/lib/valgrind/libpthread.so
/usr/lib/valgrind/valgrind.so
/usr/lib/valgrind/valgrinq.so

$ rpm -q --provides valgrind
libpthread.so
libpthread.so.0
valgrind.so
valgrinq.so
valgrind = 1.0.0-1

No i wszystko co teraz zbuduję i korzysta z pthread dostaje: Requires: valgrind.

To jest bzdura bo i tak żadna aplikacja sama z siebie nie będzie
korzystać z /usr/lib/valgrind/libpthread.so, tylko z /usr/lib/libpthread.so.0.

Dlatego IMHO do Provides powinny jedynie wpadać biblioteki z:
/lib, /usr/lib, /usr/X11R6/lib

Pozdrowienia,
	Jacek