Zwalone generowanie zależności od bibliotek w rpm

Pią, 2 Sie 2002, 13:05:03 CEST

Jacek Konieczny <jajcus w bnet.pl> writes:

> Ale teraz znalazłem coś, co powoduje prawdziwe problemy z tego powodu:
>
> $ rpm -ql valgrind | grep "so$"
> /usr/lib/valgrind/libpthread.so
> /usr/lib/valgrind/valgrind.so
> /usr/lib/valgrind/valgrinq.so
>
> $ rpm -q --provides valgrind
> libpthread.so
> libpthread.so.0
> valgrind.so
> valgrinq.so
> valgrind = 1.0.0-1
>
> No i wszystko co teraz zbuduję i korzysta z pthread dostaje: Requires: valgrind.

Zastosuj
%define         _noautoreqdep libpthread.so  valgrind.so itd

> Dlatego IMHO do Provides powinny jedynie wpadać biblioteki z:
> /lib, /usr/lib, /usr/X11R6/lib

To w większości przypadków zapewne by działało ale jak to zwykle
bywa zapewne nie zawsze - zwłaszcza, że dzięki rpath biblioteki nie muszą
być tam gdzie szuka ich run-time linker. Nie jestem pewien (bo nie mam
tego pakietu) ale prawdopodobnie z avifile byłby taki kłopot - tam zdaje
się ,,pluginy'' są linkowane, a nie dlopenowane.

--
Arkadiusz Miśkiewicz   IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl
misiek(at)pld.org.pl   AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PWr