manual

Pią, 2 Sie 2002, 13:01:54 CEST

> Wyświetlany przez lessa SOA#1...
> Z domyślnym pagerem "less -isr". Przy "less -is" widać krzaki.

Autorzy man-a odradzaja uzywanie "r" sugerujac poprawne ustawienie locale...
ZTCP, na podstawie ustawien locale less powinien wiedziec, jakie znaki sa
znakami sterujacymi, a jakie nalezy wyswietlac.
:)

Niezaleznie od tego, nie nalezy podawac opcji w zmiennej PAGER, bo niektore
programy ci powiedza:

less -isr: command not found.

(nie pamietam, jakie, ale sie z tym spotkalem)
Jezeli uzywanie tej opcji jest konieczne, to (IMHO) powinien ja dodawac sam
man (gdy uzna za stosowne) lub nalezy ja przekazywac w innej zmiennej
(LESS ?). Otwartym pozostaje problem eksportowania tych zmiennych.

Wiec problem nalezy postawic tak:
"co nalezy zmienic, by dla ustawienia
LANG=
PAGER=less
man wyswietlal poprawnie, jak dawniej"

> Też (żeby można było kolory w manach oglądać - te nowe z groffa już
> używają).
> Ale w groffie chyba trzeba zmienić, żeby domyślnie używał starego
> sposobu - bo krzaki widać przy próbie oglądania przez mc albo pinfo.

> LC_ALL=C albo LC_ALL=pl_PL, LESSCHARSET nie ustawiony.
> Na dwóch systemach - jeden taki trochę bardziej devel, drugi prawie
> czyste Ra (z dokładnością do kernela i paru pakietów).

[a_krzysz w foka a_krzysz]$ export LESSCHARSET=
[a_krzysz w foka a_krzysz]$ export PAGER=less
[a_krzysz w foka a_krzysz]$ export LANG=
[a_krzysz w foka a_krzysz]$ export LC_ALL=
[a_krzysz w foka a_krzysz]$ echo $TERM
linux
[a_krzysz w foka a_krzysz]$ man man
man(1)

ESC[1mNAMEESC[0m
       man - format and display the on-line manual pages
       manpath - determine user's search path for man pages

ESC[1mSYNOPSISESC[0m
       ESC[1mman  ESC[22m[ESC[1m-acdfFhkKtwWESC[22m]  [ESC[1m--pathESC[22m]
[

Oczywiscie, ustawienie
    export LESS=-isr

Czyzbym musial: