Zwalone generowanie zależności od bibliotek w rpm

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 2 Sie 2002, 13:08:49 CEST

On Fri, Aug 02, 2002 at 01:05:03PM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Zastosuj
> %define         _noautoreqdep libpthread.so  valgrind.so itd

Wiem, że mogę tak zrobić (w końcu sam ten mechanizm zaimplementowałem),
ale to IMHO tylko obrzydliwy hack, który tu niepowinien być potrzebny.

> To w większości przypadków zapewne by działało ale jak to zwykle
> bywa zapewne nie zawsze - zwłaszcza, że dzięki rpath biblioteki nie muszą
> być tam gdzie szuka ich run-time linker. Nie jestem pewien (bo nie mam
> tego pakietu) ale prawdopodobnie z avifile byłby taki kłopot - tam zdaje
> się ,,pluginy'' są linkowane, a nie dlopenowane.
To trzebaby do takich "dziwnych" pakietów dawać ręcznie "Provides".

Przecież mogą być różne pluginy, do zupełnie różnych programów o takich
samych soname. Na działanie tych programów (i innych) nie ma to żadnego
wpływu, więc też nie powinno zmieniać zależności w RPMach.

Pozdrowienia,
	Jacek