php / php_pear

Pią, 9 Sie 2002, 21:35:45 CEST

On Fri, 9 Aug 2002, Przemek Piotrowski wrote:

> witam

> zapewne (: pytam tylko dlaczego właśnie tak być powinno (:
>
> w sekcji %install jest
> mkdir $RPM_BUILD_ROOT%{php_pear_dir}/{Auth,Auth_HTTP,Science}
>
> to, jak rozumiem, znaczy: zrób katalogi auth, auth-http i science w
> php-pear-dir
>
> w sekcji %files pear jest
> %dir %{php_pear_dir}
> %dir %{php_pear_dir}/Archive
> %dir %{php_pear_dir}/Auth
> %dir %{php_pear_dir}/Auth_HTTP
> %dir %{php_pear_dir}/Console
> %dir %{php_pear_dir}/Crypt
> [...]

Masz rację :)
Podobne rozterki są w przypadku perla. Obecnie w %install tego pakietu
jest coś takiego:

# dir tree for other perl modules
(cd $RPM_BUILD_ROOT%{_libdir}/perl5/site_perl
install -d AI Apache Archive Array Astro Audio Authen B Bundle Business \
        CGI Class Config Convert Crypt DBD Data Date Devel Digest ExtUtils File \
        Filesys Font Games Getopt Graph HTML HTTP I18N IO/Socket IPC \
        Image Inline Language Lingua/EN List Locale Log MIME Mail Math \
        Module Net/SMTP NetServer Netscape News Number Parse Pod PostScript \
        Proc RADIUS RPC Regexp Set Sort Sub Statistics String Sys TeX \
        Test Text/Query Tie Time Tree WWW XML \
        auto/{AI,Array,Crypt,Mail,Net,Statistics,Text,WWW}

cd %{_target_platform}*/%{version}
install -d Astro Audio Authen BSD Bit Compress Crypt/OpenSSL Data Devel Digest \
        File IPC Locale Math Net String Term Text Unicode XML \
        auto/{Astro,Audio,Authen,BSD,Bit,Compress,Crypt/OpenSSL,Data,Devel} \
        auto/{Digest,File,IPC,Locale,Math,Net,String,Term,Text,Unicode,XML}
)

I analogicznie w %files. No i co kawałek coś tu ejst dokładane :)
Sporo z tej listy musi tu być ale wydaje mi się że jeżeli by to pzrejrzeć
i lepiej jednak skonfromntoać z poszczególnymi modułami to zapewne możnaby
ten czy inny (pusty w pakiecie) katalog pzrenieść do pakeitu z modułami
które do tych katalogów coś wrzucaja .. owszem czasami zdażyć się mzoę że
do katalogu wrzuca nie jedem moduł ale kilka ale naleązłoby sprawdzić
takze czy w tej grupi modułów nei ma takeigo od którego zależy reszta i o
ile by taki warunek zaszedł to byłaby to dobra podstawa do tgego żeby
konkretny patalog przewędrował do innego pakeitu :)

Analogicznie jak z perlem jest u własnei z pearem.
Wrzucanie pustych katalogów do perla czy do głownego pakeitu peara byłoby
zasadne tylko wtedy o ile ciężko byłoby to przypassować do konkretnego
pakeitu z modułami. O ile tak jest w przypadku tych katalogów to w
zasadzie nie ma o czym mówić, bo będą one mogły tu pełnić taką meta-rolę
FHS dla perla (pakiet perl) czy dla modułów php-pear (pakiet php-pear).