[RFC] upgrade lua (dotyczy: elinks, enigma, oraz programujących w lua)

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Wto, 27 Sie 2002, 12:41:01 CEST

On 02.08.27 Krzysztof Garus pressed the following keys:

> uuu szkoda, bo to co widziałem to (jeszcze) mi się podobało.

Nie, może źle się wyraziłem. Każda kolejna wersja lua jest coraz lepsza,
ma więcej ficzerów, lepsze API etc. Ale... Każdy ,,duży numerek'' (i.e.
3.x, 4.x, 5.x) jest niekompatybilny z poprzednim na poziomie API i na
poziomie języka...

> BTW, zrobiono coś w kwestii rozpoznawania liczb? Przy polskim locale nie
> działało mi np. zwracanie pary liczb:
>
> 	return 4,3
>
> bo użyto strtod

Funkcja setlocale() w lua pozwala ustawić locale na "C", co jest imo
jedynym rozsądnym rozwiązaniem w językach programowania, które tak
naprawdę z tego locale nie korzystają.

Powodem są właśnie te przecinki dziesiętne. No bo jak należy rozumieć
powyższy fragment, kiedy jest wyraźny konflikt składni języka i liczby
float/double w danym locale?

Tak na marginesie, to powinno tu bez ustawiania locale pomóc 4, 3, albo
(4),(3), czyli żeby to nadal było wyliczenie dla lua, ale już nie liczba
dla strtod.

> ATSD, w lua jest bardzo proste API; w guile dziwnie się obsługuje błędy
> (poza tym jest prosto (chociaż dokumentacja kuleje)), a jak jest z
> Pythonem?

Nadal najlepiej w tym porównaniu wychodzi lua (rozmiar, łatwość
wbudowania etc), ale trzeba się ograniczać do jednej konkretnej wersji,
przy apgrejdzie do wersji z wyższą wersją całkowitą (i.e. 4.x -> 5.x)
wymagane są zawsze spore zmiany w kodzie programu i skryptach w lua.

Chyba temu zaradzę permanentnie, robiąć wszystko z oznaczeniem wersji
(i.e. nie będzie już lua-x.x, tylko lua4-4.0.1, lua5-5.0, albo lua40,
lua50, tak jak w debianie, i w ten sposób ostemplowane wszystkie
biblioteki, binarki i includy).

Robert

--
Bastard Operator From 149.156.96.35