kernel-2.4.17-1 i problem z initrd

Pią, 1 Lut 2002, 18:53:14 CET

On Fri, 1 Feb 2002, Blues wrote:
[..]
> Z trochę innej działki (pisałem jakiś czas temu o tym):
> geninitrd nie potrafi załapać, że sterownikiem może być kontroler macierzy
> _wkompilowany_ w jajko. Pisze wtedy, że nie znalazł modułu i koniec. Nie
> powinien się tak zachowywać (ewentualnie powinien wypisac komunikat, że
> trzeba mieć wkompilowane....)

Dokładnie tak jest w przypadku i2o gdzie nie ma ładowanych modułów scsi
ani ide tylko (po kolei): i20_ipc, i2o_core i i2o_block. Moze kluczem tu
jest przejrzenie tego co ejst na magistrali PCI. W tym wypadku wyjście z
lspci wyglada tak:

00:00.0 Host bridge: ServerWorks CNB20LE Host Bridge (rev 06)
00:00.1 Host bridge: ServerWorks CNB20LE Host Bridge (rev 06)
00:02.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc 3D Rage IIC 215IIC [Mach64 GT IIC] (rev 7a)
00:03.0 Ethernet controller: Intel Corp. 82557 [Ethernet Pro 100] (rev 08)
00:0f.0 ISA bridge: ServerWorks OSB4 South Bridge (rev 50)
00:0f.1 IDE interface: ServerWorks OSB4 IDE Controller
01:04.0 SCSI storage controller: Adaptec 7899P (rev 01)
01:04.1 SCSI storage controller: Adaptec 7899P (rev 01)
01:0a.0 PCI bridge: Distributed Processing Technology PCI Bridge (rev 01)
01:0a.1 I2O: Distributed Processing Technology SmartRAID V Controller (rev 01)

a używanymi urządzniami są /dev/i2o/hd[a-z] od 1 do 16

Obecność w tym wypadku kontrolera scsi może być nieco myląca ale fstab
będdzie już wskazywał w zasadzie wyraźnie że trzeba użyć i2o:

/dev/i2o/hda4		/			ext2	defaults	1 1
/dev/i2o/hda2		swap			swap	defaults	0 0
/dev/i2o/hda3		swap			swap	defaults	0 0

O ile /dev/i2o/* używaja jeszcze inne typy kontrolerów to zajrzenie do
fstab i dalej do wyjścia z lspci już jednoznacznie wskaże że tzreba użyć
modułów i2o_*.
Czyli że oprócz scsi i ide, a dalej takze FCA (tu tylko tyle ze wiem że
też da sie tego uzyć bez mapowanai na SCSI) byłby to tzreci i czwarty
przypadek używania zestawu modułów pd urządznie dajace root fs.
Potencjalnie inne kontrolery macierzowe mogą wprowadzać tu podobne
rozóznienie ale bezie to dosć podobne w traktowaniu na poziomie detekcji
tego co tzreba użyć do przypadku i2o. Ostanim i chyba najtrudniejszymn
przypadkiem z jakiem bezie musiał się zmierzyc geninitrd kiedyś bezie
robienie initrd pod stacje bezdyskowe gdzie tzreba bedzie wykryć że bezie
potzrebna obsługa konkretnej karty sieciowej. Tutaj moze być o tyle ciężko
że portów np. eth mzoę byc kilka i w trakcie pracy systemu bzie jzu ciężej
zorientoewać sie z któtórego odbył się boot (z użyciem TFTP) ale
ostatecznie pod takie przypadek możeby chcieć mieć podpowiedź dzieki
której w trakcie uruchamiania geninitrd bezie wiadomo które eth* traktować
jako boot dev.