ncurses a polskie znaki

Grzegorz Goławski grzegol w poczta.fm
Pią, 1 Lut 2002, 22:05:45 CET

Nie jestem do końca pewien czy jest to wina ncurses, ale w niektórych
programach używających tej biblioteki nie ma polskich znaków

Przy użyciu funkcji printw() wszystko jest w porządku, ale problem pojawia
się wraz z funkcją addch().

Przykład:

----------------------------

#include<ncurses.h>

int main()
{
	initscr();
	addch('ł');
	refresh();
	endwin();
	return 0;
}

----------------------------

Po uruchomieniu tego programu zamiast ł na ekranie jest jakiś dziwny znak.
Wszystko jest w porządku, jeżeli zamiast addch('ł') jest printw("ł").
Przez to polskich znaków nie wyświetla purp przy opisie pakietu.

Właśnie commitowałem speca do najnowszej wersji purp'a. Czy możecie sprawdzić
czy u was jest to samo?

[grzegol ~]$ rpm -q ncurses
ncurses-5.2-22

--