GnuGadu (dalej OT)

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pią, 8 Lut 2002, 17:05:11 CET

Sorry za reklamę, ale nie mogłem się powstrzymać. :-)

On Fri, Feb 08, 2002 at 04:43:47PM +0100, Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala wrote:

> Nie używałem nigdy gg (w żadnej postaci) ale dzisiaj się skusiłem i
> postanowiłem porównać go z windowsowwym.
Jak już testujesz to spróbuj Jabbera (Gabber lub Psi)
z jabber-gg-transport :-)

> Niestety gg nie wypadł korzystnie :-(
>
> 1. Pierwsze co sie rzuca w oczy to błędy przy kodowaniu polskich literek, a
> raczej braku ich konwersji na windziany standard CP.
Hmmm. Przy robieniu jabber-gg-transport nawet nie brałem pod uwagę
_nie_robienie_ konwersji...

> 2. Nie można usunąć starego konta (UIN).
U mnie też nie można. Po co? :-)
Oczywiście z bramki można się wyrejestrować, tylko z serwera gg nie.

> 3. Nie można zmienić swoich danych (Miasto, płeć rok urodzenia)
U mnie można :-)
Może nie wszystko i nie kazdym klientem, ale można.

> 4. Nie ma grup 'kontaktów' (np "gracze w quake", "koledzy ze studiów",
> "rodzina")
To jest robione przez Jabbera, więc problemu nie ma.

> 5. Gdy serwer pada, gg się wykłada, przy którejśtam z kolei próbie
> połączenia.
Z tym padającym serwerem... szkoda gadać...

> 6. Nie ma automatycznej zmiany statusu na 'zaraz wracam' lub
> 'nieobecny' po upływie określonego czasu bezczynności.
klient Jabber załatwia...

> 7. nie można wysyłać e-maila
Od tego są MUA. Ale można trasnsport-smtp na serwerze jabber
zainstalować :-)

> 8. irc jest fajniejszy ;->
Zależy do czego...

Podałbym namiary na mój serwer testowy, ale nie chcę tam tłumów
(optymista ze mnie :->), więc zainteresowanych proszę na priv.

Pozdrowienia,
        Jacek