GnuGadu (dalej OT)

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Sob, 9 Lut 2002, 12:00:19 CET

On Fri, Feb 08, 2002 at 07:46:59PM +0100, Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala wrote:
> Sam nie wiem... skompilowałem to, ale widzę, że będą mi się uruchamiały
> dodatkowe usługi już podczas startu systemu. Nie podoba mi się to. w
> dodatku wymagana jest instalacja serwera (?) jabber. Nieciekawie.
Nie musisz stawiać serwera jabber, możesz korzystać z istniejącego
(jabber.org, jabber.com, albo mojego). gg-transport musi gdzieś w
pobliżu serwera chodzić (nie u ciebie).
A end user używa tylko któregoś z klientów jabber.

> Z jakiego portu to korzysta (muszę wiedzieć gdzie zrobić dziurę w
> firewallu ;-)
Komunikacja klient-server: TCP/5222
Komunikacja server-transport: jaki tylko zechcesz.

> Bo mam 2 konta na gg.
Olej stare. Nie jestem nawet pewien czy w Windowsowym GG da się to
skasować.

> Z czego z jednego nie korzystałem właściwie nigdy,
> a z drugiego może będę jeśli sie do gg przekonam. To może mylić ludzi
> gdy wyszukując moje nazwisko trafią na dwa UIN i mogą zostawiać
> informacje na ten niewłasciwy.
To zmień dane na starym koncie.

> Oczywiście, że MUA to ma załatwiać. Tylko chciałbym go móc wywołać z
> poziomu GG. AFAIK w GG niektórzy podają swój email, więc byłoby miło móc
> na niego coś wysłać wywołując mutt z poziomu klienta gg.
Hmmm. Jak w gg-transport zrobię homepage-URL jako mailto:adres, to w
większości klientów będzie można kliknąć.

> Do rozmów oczywisćie. Bo do zostawiania wiadomości najlepszy jest
> e-mail, a do wysyłania plików ftp. Zastanawiam sie skąd ta popularność
> programików w stylu GG, ICQ...
Bo to jest "instant messaging". Można zapomnieć że się coś takiego ma,
jednocześnie z tego kożystając. W IRC trzeba pamiętać o kanałach,
kolizjach nicków itp. duperelach. Tu widzisz gościu jest i możesz z nim
pogadać. Masz ochotę na pogawędkę ze starym znajomym, wyszukujesz go
i już.

Pozdrowienia,
	Jacek