rpm 4.0.4 && db 4

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Nie, 17 Lut 2002, 11:25:13 CET

On 17 Feb 2002, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Sprawa wygląda tak, że ze względu na stabilizację itp wstrzymaliśmy
> się z rpmem 4.0.4 ze względu na konieczność aktualizacji db do db4.
>
> IMO jednak o wiele lepiej będzie gdy zrobimy aktualizację do db4
> _przed_ 1.0 - a to dlatego, że późniejsze przejście z db3 na db4
> wymagało by zmiany kilkudziesięciu istotnych pakietów ;/

Pozniejsze czyli? PLD-1.0 updates czy PLD-1.1 ?
Bo jesli to drugie, to cóż... w PLD-1.0 zostawic tak jak jest,
a w drzewku dla przyszłego 1.1 (nest) rozwijać już z nowym rpm'em.

> Nie wiem jak inni ale ja bym wolał uniknąć takich wymian po wydaniu
> wersji 1.0 (np. jako upgrade 1.0).
A po co?
W rpm 4.0.2 sa security dziury?
W updates do 1.0 po jego wydaniu powinny byc tylko niezbedne poprawki
a nie "kroczenie" za 1.1.
Porownajmy PLD do Debiana, 1.0 to bedzie takie nasze Potato, a 1.1 -
Woody. I z tego co wiem, nikt na sile do Potato nie wciska updates z
Woody'ego, a nawet robia cos innego: poprawiaja bledy w starych wersjach
programow, by nie naruszyc kompatybilnosci z reszta zasobow.

> Co do rpma >= 4.0.3 to ma on taki miły feature, że można podawać
> mu w %files pliki które mają zostać wyłączone np.
> %exclude zosia
Co spowoduje niekompatybilnosc naszych specow z tym co bylo....

Ostatecznie wg mnie:

4.0.2 - PLD-1.0
4.0.4 (i nowsze...) - PLD 1.1.

M.

PS. Tak apropos, to jest kolejny argument za tym ze kloczek juz
_musial_ oglosic 1.0, bo niewypuszczenie tego teraz powodowaloby
juz hamowanie rozwoju.
-| == PLUG - Sad Kolezenski  -         http://www.linux.org.pl/ == |-