kloczek: SPECS multi-gnome-terminal.spec

Sob, 12 Sty 2002, 20:56:22 CET

On 12 Jan 2002, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Okazuje się, że aplikacje kompilowalne zawsze[1] wkompilowują
> ,,w siebie'' interfejsy opisane przez pliki *.idl, natomiast
> języki skryptwe interpretują je run-time jak np. orbit-python.
>
> Dlatego od dziś defaultowym miejscem dla idl-i jest pakiet
> bazowy.
>
> [1] w ORBit2 coś jakby mogłby też interpretować ale jako, że póki
> co GNOME 2 jeszcze mnie nie interesuje to nie doczytałem do końca :)

Tak czy inaczej wiem czego potrzebuje Guppi z gnumerica. Dokładnie chodzi
o /usr/X11R6/lib/gnumericConf.sh i tu może na to (tylko .. w tej chwili)
można zrobić devel (może jeszcze kiedyś coś do tego wpadnie). Reszta
wogóle nie jest potrzebna.

Nie wydaje mi się żeby na działnie Guppi<->gnumeric miało także wpływ to
czy pliki idl są czy nie. Zwykle każdy z nas ma poinstalowane pakiety
devel i w zwiażku z tym o ile to byłaby kwestia idl-i to żaden z nas nie
dostrzegałby tu błędów w działaniu aplikacji. Gnumeric ma pluigin do
pythona ale sam nie jest z libpython zlinkowany. Plugin zdaje się jest
wykotrzytywany tylko do tego żeby móc używać w arkuszach samego pythona
jako jezyka do przetwarzania zawartości arkusza. Podobnie wyglada że jest
z guile. Nie przyglądałem sie jeszcze jak wyglada powiązanie pythona z
Guppi i tu być może są jakieś różnice (choć się tego raczje nie
spodziewam).

IMHO to czy dołączać pliki idl do głównych pakietów czy nie nie jest
jeszcze tak do końca jasne. Kwestia w tym ile pakietów używa gnome-python
i ile poprzez to co ten interfejs oferuje sięga poprzez CORBA do innych
obiektów do kótrych takie aplikacje mogą sięgnąć. Jakoś nie widże tu teraz
za dużo kandydaytów na takei powiazania ale nie musże w tej chwili
wszystkeigo jeszcze dobzre dostrzegać.

Po mimo że niby juz zaczołem włącznie idl-i do pakeitów głównych
(gnome-libs) to do momentu kiedut nie rozstrzygniemy jasno co jest tu
rzeczywiście potzrebne a co nie to z dalszymi zmianami się sam wstrzymam i
innym radzę to samo.