Biblioteka libapreq.

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Nie, 14 Lip 2002, 00:04:51 CEST

Witam,

W SPECS leży sobie libapreq-perl.spec.  Jako że ta bibloteka jest mi
potrzebna (provides: perl(Apache::{Request,Cookie})), poprawiłem, żeby
się budowała (na razie leży u mnie na dysku, chcę to przedyskutować
przed molestowaniem depesza o kolejny commit).

Z libapreq-1.0.tar.gz można zbudować/wyciągnąć:

- moduły dla Perla
- pliki nagłówkowe dla Perla
- dokumentację dla Perla
- przykłady dla Perla

- biblioteki dla C
- pliki nagłówkowe dla C
- dokumentację dla C
- przykłady dla C

- wspólne INSTALL, LICENSE, TODO, README, itp. %doc.

Tu jest pierwszy problem: nazwa.  perl-libapreq pasuje raczej średnio,
bo to nie tylko Perl.  Bardziej pasowałoby apache-libapreq, albo -- bez
wydziwiania -- po prostu libapreq.

Żeby wszystko zbudować i zainstalować, trzeba wykonać:

perl Makefile.PL
make
make install # moduły i .h dla Perla, dokumentacja (many) dla Perla i C
./configure ./configure --enable-shared=yes --enable-static=no \
	--with-apache-includes=/usr/include/apache
make
make install # biblioteki i .h dla C

Problem drugi: jak to zapisać w specu?  "perl Makefile.PL" i "configure"
tworzą różne Makefile (w tym samym miejscu); "mv Makefile Makefile.perl"
i "make -f Makefile.perl" (i na odwrót z c) już próbowałem; nie da się
później zrobić któregoś z "make install".  Jedyne rozwiązanie, jakie
widzę, to rezygnacja z %build lub %install i wrzucenie wszystkiego do
jednej sekcji.

Problem trzeci: podział na pakiety.  W większości przypadków potrzebne są
tylko moduły dla Perla.  Możnaby to podzielić na libapreq-{perl,c}{,-devel},
tylko...  Trochę to paradne, cztery pakiety dla jednej malutkiej biblioteki.
Albo pięć, bo wypadałoby gdzieś wrzucić %doc.

Jak wygląda PLD-way zrobienia tego?

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]