Nest - *wspólny* experyment ( było Re: KDE2, KDE3: przecież to bez sensu!)

Wto, 23 Lip 2002, 16:35:43 CEST

Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> writes:

> 111, 136, 137, 160, 161, 194, 214 to numerki błędów o które kilka razy
> pytałem sie na #pld czy można to zignorować (zero odpowiedzi).
Niestety mnie chyba wtedy na irc nie było. Dzięki za info w co mam
zerknąć.

> Mówienie o tym że błedów w nest nie ma lub raczej jest ich mało jest
> mydleniem sobie samemu oczu.
Błędy są wszędzie, a w nest są i będą napewno.

> Nie wiem czy Jakub ma zasoby z nest. Jakoś nie kojarzę żeby aktualizowanie
> php było specjalnie z myślą o nest robione .. raczje wogóle żeby było
> dostępne możliwie szybko w wersji stabilnej i mozliwanie rozbudowanej.
Osobiście robiłem php 4.2.0 (final + RCX) i 4.2.1RCX po to by było możliwe
używanie php z apache2 (wersje 4.1.x się nie nadają do tego celu). Owe
aktualizacje DEVELowe później były mocno przerabiane przez Jakuba generalnie,
a nie pod kątem Ra czy Nest.

> Patrząc na to co się stało w tym przupadku Jakubowi zależało na tym zeby
> weszło to możliwie szybko od ogólnego użytku .. i tak się stało. Takie
> samo podejście powinno być używane w stosunku do innych rzeczy (czyż nie
> ?) ale za checią integracji konkretnych kawałków powinni stać konkretne
> osoby wprowadzajace to co nowe. Tak miało miesce z php i Jakubem, tak było
> z pearem i Pawłem. Ponieważ sparwa z pearem mu się udała próbuje się wziąć
> za KDE ale bez wsparcia reszty osób które nad tym co w DEVEL było robione
> i checią integracji tego z HEAD coś takiego musi się odwlec w czasie.
Moim zdaniem GNOME2, GCC3, APACHE2 (i 2 miesiące temu jeszcze KDE3) nie
powinny się znaleść w Ra w takiej formie w jakiej są teraz w Nest ponieważ
jest to niewykonalne w momencie gdy 1.0 już chcemy mieć. Takie przejście
zajeło by kawał czasu.

Do Ra ,,pcham'' jedynie to co uważam za słuszne.

> Widzisz to że wobec braku checi takiej pomocy ze strony takich
> opsób-prekursorów podejrzewa się wtym że nawet sama ta osoba nie jest
> przekonana, że pkonywanie kolejnego nieznanego ogólnie jeszcze odcinka
> sama ta osoba musi potencjalnie mieć wątpliwości co o tego żeby wykonywać
> to właśnie teraz (?)
Chętnie bym pomógł z tym, że jak narazie nikt mnie o pomoc związaną z nestowymi
rzeczami (lub ewentualne przeniesienie czegoś z nest do ra) nie prosił.

> Bdyby Michał czy Arek wyszli z "tak to jest gotowe, a braki powinno0 dać
> się obejść w kontrolowanym czasie i generalnie całosć raczje na takim
> pzrejsciu juz teraz zyska" to czy reszta nie ruszyłaby za nimi ? :)
Nie zrozumiałem - co jest gotowe? Nest napewno nie jest bo bym o tym
trąbił gdyby był :-)

> Mineło jak to wczoraj zostało zauważone osiem miesięcy od wypuszcznia KDE
> 3 i jakos żadna z osób nie próbowała przygotować reszty choć krótkim
> tekstem wartoby pzrejść jzu teraz" osób na wdrożenie tego.
AFAIK to nadal nie ma rozwiązania problemu aplikacji KDE2 (i w ogólności
platformy developerskiej KDE2) poza ich wywaleniem. Osobiście mi nie przeszkadza
wywalenie np. qcada czy *develi kde2 ale trzeba myśleć o użytkownikach.

> Jak będzie z GNOME2 ? Czy tak samo ? od kogo to zależy ?
Widzisz - pytasz to i oto jest odpowiedz: Z GNOME2 obawiam się, że jest
znacznie gożej niż z KDE3. W KDE większośc aplikacji trzymana jest
,,w kupie'' i wypuszczane są gotowe porty większości popularnych
appsów np. dla KDE3.

W GNOME2 jest ogrom poza czysto-GNOMOwych programów i np. na mojej
workstacji jest tak gdzie WM i core środowiska jest z GNOME2:

GNOME1.4 (z Ra)
[misiek w arm misiek]$ rpm -q --whatrequires gnome-libs | wc -l
     41
GNOME 2.0 (z Nest)
[misiek w arm misiek]$ rpm -q --whatrequires libgnome | wc -l
     16

Na builderach nestowych nie ma możliwości budowania pakietów
z GNOME1.4 :-( Kolidują ze sobą pakiety, devele itd. Ciężka
sprawa. Z tąd też brak śmiałków do ,,pakowania' gnome2 do Ra.

--
Arkadiusz Miśkiewicz   IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl
misiek(at)pld.org.pl   AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PWr