Exim 4 w Ra

Michał Kuratczyk kura w cs.net.pl
Czw, 25 Lip 2002, 09:51:01 CEST

On Thu, Jul 25, 2002 at 02:12:19AM +0200, Radoslaw Zielinski wrote:
>najwyżej kurwą rzuci przy instalacji;
>Tak to bywa przy większych zmianach.  Czegoś to dowodzi?
To teraz wyobraź sobie ile osób "kurwą rzuci" jeśli nagle do Ra wpadnie
exim4. Przypuszczalnie kilkadziesiąt. Tak długo jak nie ma
_niezawodnego_ automatu do konwersji plików konfiguracyjnych wrzucanie
exim4 do Ra jest złe - zbyt dużo ludzi będzie musiało na gwałt
konwertować konfigurację, robić downgrade lub wydłużać swoje listy "hold".

>Jeśli nowa wersja istnieje od czterech miesięcy, to poprzednia jest --
>IMO -- stara.  Zapewne (znów disclaimer: nie czytam eximowych list, więc
>to przypuszczenie; jednak zdziwiłbym się, jeśli bezpodstawne) nie
>rozwijana, a co najwyżej z poprawianymi błędami, więc pakować się w nią
>nie ma po co.
To nie jest kwestia pakowania się w coś. Exim3 był wcześniej. Ileś osób
go używało. Pojawił się exim4, który wymaga zmian w konfiguracji. I co?
Mamy wszystkim powiedzieć "dziś robicie upgrade albo spadajcie"?
Z czasem coraz więcej osób używających exim3 będzie sobie przechodzić na
nową wersję i za jakiś czas wrzucenie go do Ra będzie prawie bezbolesne.

>Gdybym chciał sobie ,,wkompilowywać'', używałbym Slackware.  W PLD
>chcę mieć wszystko na full wypas; moja opinia: do własnoklawiaturowego
>kompilowania (nie tylko Exima) powinni być zmuszeni Ci, którzy chcą
>sobie konfigurację (,,świadomie'') doszlifowywać (spadku wydajności przy
>większej binarce znakomita większość nawet przecież nie zauważy).
No to trzeba Ci wiedzieć, że w PLD też czasem coś trzeba przekompilować
i to że Ty "W PLD chcesz mieć wszystko na full wymas" niczego w tej
kwestii nie zmieni. Równie dobrze możesz wysłać taki tekst na listę
Slackware'a.

--
Michał Kuratczyk <kura w cs.net.pl>