Exim 4 w Ra

Arkadiusz Patyk areq w pld.org.pl
Czw, 25 Lip 2002, 11:39:36 CEST

Radoslaw Zielinski (radek w karnet.pl) wrote:
> Tak to bywa przy większych zmianach.  Czegoś to dowodzi?

tak, tego że wielu może być nie zadowlonych z przymusowago updatu

> Jeśli nowa wersja istnieje od czterech miesięcy, to poprzednia jest --
> IMO -- stara.  Zapewne (znów disclaimer: nie czytam eximowych list, więc
> to przypuszczenie; jednak zdziwiłbym się, jeśli bezpodstawne) nie
> rozwijana, a co najwyżej z poprawianymi błędami, więc pakować się w nią
> nie ma po co.

to jest zaleta - jeśli nic 3.x nie brakuje a będą tylko bugfix to
spokojnie można sobie upgradować bez stresu

> Miałem na myśli client-auth.  Jakim cudem -- nie wiem, ale na pewno nie
> przy użyciu Exima z Ra.
co do client-auth - nie uzywam, ale zapawniam Cie ze wysylaja przy
uzyciu Exima z Ra

> Gdybym chciał sobie ,,wkompilowywać'', używałbym Slackware.  W PLD
> chcę mieć wszystko na full wypas; moja opinia: do własnoklawiaturowego
> kompilowania (nie tylko Exima) powinni być zmuszeni Ci, którzy chcą
> sobie konfigurację (,,świadomie'') doszlifowywać (spadku wydajności przy
> większej binarce znakomita większość nawet przecież nie zauważy).

to nie win xp  - gdzie sie wszystko instaluje na full wypas
po to są bcond w specach by sobie pakiet dostosować do własnych potrzeb

> Hmmm, jak ściągałem, to najnowszy był 4.02-1; w nest-test nie
> sprawdzałem.
>
> Chodzi Ci o coś?  Mrówka w dupę ugryzła?

Tak ugryzła bardzo gdy jakiś czas temu exim4 trafil do Ra i bylo spore
zamieszanie.

> Moim uzasadnieniem dla ,,zdał
> już testy'' jest to, że leży na FTP w niezmienionej postaci od miesięcy;
> ,,bezproblemowa instalacja'' to _dodatkowy_, *rzetelny* opis *moich*
> doświadczeń: działa w porządku, brak segfaultów, po `/etc/rc.d/init.d/exim
> start` nie wyskakują zielone ludziki.

babole najczesciej wychodzą później - jedna udana instalacja nie czyni
pakietu przetestowanym i hura przenosimy

> <dres on>Jak masz jakiś problem, to może zamiast tekstów typu ,,co ty
> nie powiesz'' czy w stylu powyższego cytatu napisz wprost, OK?</>

Problemu chcę własnie uniknąć

> Ano brakuje.  Przykładowo, gdy po ostatniej inwazji Klezów mój provider
> włączył obowiązkową autoryzację, byłem zmuszony do wykonania telefonu
> i opieprzenia, że mi Internet nie działa -- nie miałem akurat czasu na
> rekompilację czy ryzykowanie z nest.

to wystarczy dołozyc autoryzacje klienta do 3.x (jeśli faktycznie jej
nie ma)

> A'propos Klezów i obowiązkowej autoryzacji: w wielu (i oby coraz więcej)
> przypadkach MTA bez client-auth będzie po prostu nieprzydatny.

tu się z Tobą zgadzam - przejże zaraz spec do 3.x pod tym kontem i doloże
tą funkcjonalność

Arek