KDE3 - raport

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Pon, 29 Lip 2002, 03:14:29 CEST

Aktualnie stan prac wygląda w tak:

* pod adresem ftp://blysk.ds.pg.gda.pl/linux/KDE3-Pack/ non stop przybywa
pakietów przebudowanych z qt-3, KDE3. Razem z indexami poldka:
 ls -l |wc -l
    229

* podobno daje się tego używać ;) nie ma chyba jakichś większych skarg,
może poza jakimiś drobnymi usterkami, które na poczekaniu się poprawia.

* Status aktualizacji pakietów:
- Zależne od kdelibs:
----------------------
Nie sprawdzane co z tym wogóle jest:
kbox
kcmclock
kdbg
brahms
kcommander2
kwappen
Nie budują się:
XqMixer         - to chyba na śmieci? /opt/ ???
dbdesigner
kalamaris       - ac/am
kdiff2
xmms-kde
webmaker        - tu problemy sa ogólnie z budowaniem
uml
pikview
kxicq2          - nie lubi am - to co mamy to antyk
kwintv          - nie lubi am
kuickshow
ksiemens
kreatecd        - brak danych o porcie KDE3 - nie ma w worku
krabber
kpackviewer     - czy to da się używać? gdzieś przewędrowało?
knewmail        - projekt niekontynuowany - u nas też nie skończony chyba
kmysqladmin
klyx            - to co mamy wymaga jeszcze qt <2 !!!! jest nowsze? jak
                nie to won! Podobno jest...
kicq            - brak devela u nas... i nie rozwijane
khotkeys
keasycd
======================================
NIE budują się, ale jest nowa wersja (do update):
boson           - nowsza wersja, tak mi się o oczy obiło...
geheimnis       - jest wersja KDE3 (brak ktmainwindow.h)
kvirc
kdirstat        - wersja KDE3
======================================
Budują się:
flash
kadu
gg
qcad
ksetiwatch
knsbookmark     - nie do końca...
ktouch          - w kdeedu      - DO USUNIĘCIA
kpackage        - w kdeadmin    - DO USUNIĘCIA
ktail           - port na KDE3 - wywala się przy budowaniu
kweather        - w kdetoys     - DO USUNIĘCIA
quanta          - ac/am (autor zaleca downgrade ac/am :) )
pixieplus
komba2
krecord
kbabel          - w kdesdk      - DO USUNIĘCIA
kmatplot        - wersja qt-only
kbear
kwebget
kpictorial
ksetisaver
oooqs
=======================================

Zależne od qt:
--------------
Nie budują się:
PyQt.spec       - także sip mu sie nie podoba
chromium        - ac popsute
dc-qt           - psuje sie wogole...
droidbattles
freelords
kaim
lincvs
licq
netraider
qps
qtarch
qtvu
qtcups
simikon
slashem
xdrawchem
xirw            - ac fix needed
xpat2           - starocie
yasmin          - starocie
Budują się:
avifile
djvulibre
doxygen
icecc
icemc
icets
nethack
saper
sip
qcad

Jak widać nie jest tutaj źle - qt narazie można sobie odpuścić, bo
ostatecznie może zostać z qt2. Pilniejsze są rzeczy zależne od kdelibs.
Prosiłbym o update w miarę możliwości lub przynajmniej poszukiwanie czy
nie ma gdzieś jakichś poprawek na KDE3, szczególnie na te nie-budujące się
programy. Aha - po commicie i/lub w commit-logu poproszę o informację do
mnie, żebym mógł w KDE3-Packu umieścić poprawiony program.

* qt - jest tutaj problem z linkowaniem do bibliotek stylów - do
rozwiązania prawdopodobnie przez -rpath, ale ja się nie podejmuje
grzebania w qt. To jest dosyć pilna sprawa, ponieważ alternatywą są brudne
hacki z wpisywaniem ścieżek do ld.so.conf oraz dopisywaniem do linkowania
bibliotek. Jeżeli ktoś wie mniej więcej jak to zrobić - proszony jest o
dokonanie potrzebnych poprawek :]

Proszę o testowanie tego co się znajduje w KDE3-Packu. Narazie nie wiem,
żeby coś nie chodziło lub chodziło źle. No nie, kłamię :) MathPlanner może
nie działać jak należy bez hack-a na qt z poprzedniego punktu. ale to jest
stan przejściowy.
Poza problemami, które Michał opisywał z instalowaniem przez poldka na
czystym systemie nie powinno być żadnych innych. Jest to IMHO problem z
poldkiem po prostu...

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...