katalogi dla manów w FHS

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 17 Cze 2002, 14:51:18 CEST

On Mon, Jun 17, 2002 at 01:41:21PM +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Mozna dodac katalogi do wszystkich pakietow zawierajacych many.
> Beda wtedy nalezec do wielu pakietow, ale przy identycznych atrybutach nie
> powinno to miec najmniejszego znaczenia.

rpm na to pozwala, poldek też (podając "shrdir" przy --verify-fileconflicts
-v), ale apt chyba nie lubi.
Lepiej unikać takich sytuacji.

> Tyle, ze nie jestem przekonany, ze to jest "lepszy pomysl" :(
>
> Mozna tez sprobowac zrobic wsparcie dla missingok dla %ghost do rpm-a

To może być, ale nie rozwiązuje poprawiania uprawnień przy upgrade.

> (lub kazac mu po prostu ignorowac %ghost - nie wiem, co prostsze), ale
> tez nie jestem przekonany, ze to jest "lepszy pomysl"...

Znaczy ignorować nie istnienie plików oznaczonych %ghost?
Tak sobie, bo to zmienia standardowe zachowanie rpm-a - może się okazać,
że w jakimś przypadku brak pliku oznaczonego %ghost jest błędem.

Najbliższe temu o co chodzi wydaje się być %config(missingok), ale
przy instalacji tworzy katalogi.
Łącznie z %ghost nie działa - jest ignorowane.

--
Jakub Bogusz