bariera językowa

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Nie, 10 Mar 2002, 14:23:16 CET

On Sun, Mar 10, 2002 at 01:03:03AM +0100, GoTaR wrote:

> Przyzwyczaj się. Widzę, jakie problemy mają u mnie na kierunku ludzie
> nie znający angielskiego. Zanim jakakolwiek książka z dziedziny tele
> przejdzie tłumaczenie i cykl wydawniczy, to można ją na podpałkę zużyć.
> Prawda jest taka, że en_US jest OBOWIĄZUJĄCYM językiem technicznym
> świata.

> Daj liczby z counter.li - ile to ludzi?
Powinniśmy zabiegać nie o tych co już Linuksa używają, ale przede wszystkim
o tych którzy go jeszcze nie znają. A w wymienionych państwach jest dużo
ludzi.

> Bullshit. Tłumaczenia masowe są:
> a) _miernej_ jakości,
> b) nieupdatowalne,
> c) w połowie nietłumaczalne ze względu na brak słownictwa,
> d) jak ktoś się upiera nad c) to nieczytelne.

Jak ktoś nie zna w ogóle angielskiego, to lepsze takie tłumaczenie niż żadne.
Jeśli przetłumaczone będzie więcej tekstów to chyba nie ubędzie nam
użytkowników.
Zresztą darowanemu koniowi się w zęby nie zagląda.

WF