certyfikaty w PLD

Nie, 17 Mar 2002, 18:39:59 CET

On Sun, 17 Mar 2002, Mariusz Mazur wrote:

> Czyli rozwiązanie ręczne, zamiast apt-get'a... suuuper

Docelowe rozwiązanie i tak powinno polegać na używniu jedej bazy
systemowej certyfikatów. Tio raczje głupota netsscape/mizilli że nie ma tu
wprost korzystamnia z tego co daje openssl. Gdyby tak było to nie byłoby
kwestii trzymania kilku baz z tym samym. Niemniej nadal w niczym isttnym
to nie pzreszkadza bo z mozilla przydzić może zalecana baza certyfikatów i
jeżlei ni chcesz jej uzywać to wysatrczy że ją wykazjesz (czy to w
zasobach systemowych czy na poziomie konkretnego uzytkownika).

[..]
> Ech... jeśli się okaże, że można to zrobić bez jakiś gigantycznych nakładów
> (bo ja chcę sobie życie ułatwić, a nie utrudnić) i nie przeszkadza to nikomu
> (no bo będzie się to sprowadzało dla ciebie do wydania polecenia apt-get
> install certificates-all), a ludziom którym zależy (mi! i nie tylko) ułatwia
> zarządzanie certyfikatami to nie rozumiem w czym problem.

I czym się to różni od posiadania juz na dzieńdobry podstawowje bazy
certyfikatów ? Było już: różnica jest bardzo niewielka dla tej konkretnej
grupy bo osoby z trej grupy i ak beda chciały zapewne wprost wpływać na
każdy certyfikat z osobna, a dla reszty nie ma już potrzeby robić nic
więcej po za zainstalwaniem przykładowo opennssl.