Qmail +relaying

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Czw, 28 Mar 2002, 17:35:19 CET

On Thu, 28 Mar 2002, Robert Kurtys wrote:
> wielu tu stawia na piedestal ARGUMENTY
> ..tylko nie wiem czy chodzi o siłę argumentów, czy może o argumenty siły :)
>
> proponowalem zrobienie chocby pobierznej analizy zalet/wad mboxa/Mdira w
> zaleznosci od systemu i jego obciazenia ale odezwal sie jedynie kloczek
> twierdzac, ze taka analize powinien przeprowadzac samodzielnie kazdy admin,
> pozostali - cisza. wiec albo cos dziwnego z tymi argumentami sie dzieje, albo ta

Z kloczkiem teraz się nie zgadzam, ponieważ faktycznie analizę musi zrobić
każdy admin, ale my musimy dotarczyć coś w jakiejś konfiguracji.
Jednolitej (o ile się da).

Sam wolę mbox'a. Dlaczego? Bo ładnie mogę zarządzać quotą i miejscem. 1
quota dla usera na pocztę, jedna na resztę. I to ładnie działa. A jeżeli
ktoś chce trzymać w katalogu usera to wystarczy jak plik w katalogu będzie
linkiem do czegoś w katalogu usera. Fajne, wygodne, skuteczne.

A te wszystkie rozmowy o (nie)bezpieczeństwach? Nie wiem - _nigdy_ nie
miałem _żadnych_ problemów z plikami pocztowymi, żaden user nigdy mi się
nie skarżył (chyba, że mu konto usunąłem przez przypadek ;) ).

Merytorycznie - nie wiem który jest tak naprawdę lepszy.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...