Potemncjalne uproszczenie manipulowanai %doc (Re: wprowadznie makr ..)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Śro, 15 Maj 2002, 00:33:03 CEST

On Tue, May 14, 2002 at 11:29:00PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Jakub .. pomyśl spokojnie. Budujesz pakiet -> pakeit sie zbudował .. piknie.
> Instalujesz pkiet w odpowednim wydzielonym drzewku katalogów ->
> zainstalowało się. Wskaż mi teraz pakeit w który w trakcie instalacji
> zmienai położenie dokumentacji która ma być wrzucona w %doc czyli która ma
> być zmbieraan z $RPM_BUILD_DIR a nie z $RPM_BUILD_ROOT.
> Specami zagryzam do śniadania a pod czaską mam je też w dosć kompletnej
> formie .. na tyle że czasami nei sidząć pzry klawiaturzę wpadam na pomysł
> co gdzie co moge zmienić/zrobić i jakoś nie moge nawet wytypowac choć
> [...]

Jeszcze raz:
Załóżmy, że na końcu %build pakowana jest dokumentacja (przez gzip
-9nf). Czyli po %build oryginalne pliki z dokumentacją nie istnieją.
Część pakietów (może nie jest to częste - ale raczej nie marginalne
- stąd szacowanie kilkadziesiąt) podczas make install próbuje po swojemu
instalować pliki z dokumentacją w /usr/share/doc - zwykle przy budowaniu
pakietów po prostu się to ignoruje (i używa mechanizmu %doc do
instalowania dokumentacji). Ale te pakiety, które tak robią, w make
install próbują instalować pliki kopiując je pod _oryginalnymi_ nazwami,
nic nie wiedząc o tym, że zostały wcześniej spakowane w %build.
I te pakiety przestaną się budować.

Dlatego lepiej zamiast takiej zmiany pomyśleć nad pakowaniem tych plików
na etapie %doc zamiast %build i %install.
Gdyby nie dało się tego uzyskać niezbyt dużym kosztem (nie wierzę
- w najgorszym wypadku kilkadziesiąt linii kodu do rpm-a), to można
myśleć o przenoszeniu z %install do %build.
Ale to raczek nie zmiany do Ra (jedno i drugie), chyba że Ra ma być
nie wcześniej niż za... pół roku?

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/