mozilla

Wto, 21 Maj 2002, 01:40:52 CEST

On Tue, 21 May 2002, Artur Flinta wrote:

> Witam!

> Skoro ludzie z PLD mają spory wpływ na autorów rpm'a to czemu nie wsadzić
> to jako kolejnej opcji? Wypadło to by po drodze pomiędzy -bi a -bb, można
> by wtedy dodać -bbw (od warning) czy cokolwiek innego i zrobiło by się
> wreszcie pożądne narzędzie które by generowało listę braków

Do pewnego stopnia rpm jest tu strategicznym elementem "dystrybucyjnej
rozgrywki". Powidziałbym, że nie mamy interesu w tym żeby momentalnie
starać się włączać wszystko co zrobiliśmy w podstawowe źródła rpm-a.
Może i jest to cyniczne ale .. no właśnie "ale" mamy jeszcze sporo do
nadrbienia w stosunku do innych i w tym sensie posiadanei pewnych sirodków
technicznych które ułatwiają nam to doganianie jest z naszego punku
widznia bardzo korzystne.
Źródła tego co robimy są ogólnodostępne. Przykładowo Artur kiedyś dorobił
%find_lang i wpadło to do kanonu i dzisiaj w RH, MDK, Conectivie i innych
także znajdziesz coraz częstrze używanie tego. Oczywiście upraszcza to
bardzo konserwacje pakietów. Całkiem niedawno w rpm-ie z MDK znalazły się
rozszerzenia do %find_lang jakie kiedyś dorobiłem do dołączania plików
helpów od GNOME i to co analogicznie IIRC Michał dorobił dla KDE. Włączyli
to i nawet nie pisneli słowem skąd to wzieli :>
W takiej sytuacji można IMHO pozwolić sobie na powiedzenie "to my wam nie
będziemy pokazywać i opisywać każdego nowego rozwiązania które nam ułatwia
prace" :)
De facto ważne jest to właśnie nie tyle pokazanie rozwiązania co jego
dopiero opisanie bo jak widze przynajmniej modyfikacje z MDK w których
widzę śłady tego co robimy to widzę że mają oni kłopoty z właściwym
rozumieniem istoty zmian tylko na podstawie samych zmian :)

Różnic mamy już sporo. Są one bardzo dyskretne (powidziałbym wręcz
finezyjne) i przez to uchodzące uwagi, i w sporej ilości już punktów
decydować zaczynają o tym że produkcja pakietów idzie u nas łatwiej. Inne
jak bcond czy infrastruktóra do %{debug} upraszcaja pewne czynnosci o
których na dobra sprawe w innych dystrybucjach jeszcze nikt albo mało kto
słyszał (no trochę bcondów jest w RH), a co unas jest już standardem.

Niemniej i tak dopiero po uzupełnieniu tego sposobamni pracy nad pakietami
nad jakimi pracujemy już ponad trzy lata (integracja z cvs i trzymaniem
pewncyh standardów których istotnym "strażnikiem" jest adapter.awk, a
których opisanie jawnym tekstem byłoby nudne jak flaki w oleju) robi się z
tego właściwy obraz różnic. Tu mi się przypomina to co zrobili zdaje sie
ukraińcy w odprysku KSI wrzucajac kompletnie nasz styl tworzenia speców
jako standard włącznie z formatem np. nagółka do %changelog .. tyle że
zabrakło im do tego cvs no i poniżj $Log:$ widać że wpisy były dodawane
już .. ręcznie :_)

Zapewne teraz przy przejsciu na 4.0.4 możnaby choć część zmian zczyscić i
podesłać Jeffowi. Sam Jeff wiem że często pogląda nas i wie że
dzieją sie tu rzeczy z punktu widzenia rpm-a ważne jak nie nawet bardzo
ważne :)

Możnaby zapewne przynajmniej wrzucić te zmiany które używamy od dłuższego
czasu i które i tak już są np. używane w MDK czy przeszłyby jako
niezależne od spcydiki PLD. Część zmian PLD-specyfic możnaby pointegrować
bezposrednio w samym rpm-ie włączając je tylko wtedy kiedy rpm jest
budowany dla PLD (jak inni chcą to niech też włączą lub męczą Jeffa żeby
zmienił status tych modyfikacji z PLD-specyfic na standard :) Nalezałoby
zacząć robić tu poprawki w platform.in w których każda linijka zaczynałaby
się od @pld w . Na identycznej zasadzie sa tam wrzucone teraz makra dla MDK
i tu linijki zaczynają się od @mandrake@ (rpm wspiera tu teraz cztery
dystrybucje: MDK, RH, Conective i PLD).

Zresztą .. i tak nie rpm jest naszym najwiekszym atutem więc jeżeli komuś
się to nie podoba że coś chomikujemy to może słać do Jeffa :)
Mi się na razie jakoś nie śpieszy ;>