Alsa i kernel z nesta

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Śro, 29 Maj 2002, 13:41:23 CEST

Witam!

> 1. czy jest do niego odpowiedni wpis w /etc/fstab ?

Ja nie mam

> 2. czy zastępuje on /dev czy mogą znajdować się równolegle?

W naszym wypadku zastępuje

> 3. Jeżeli nie może on współpracować z /dev to jak zainstaluje devfs,
>    usunę /dev/* i coś będzie nie tak, to nie wstanie mi system bo nie
>    będzie widzał urządzeń (np: dysku /dev/hda)

Oczywiście istnieje taka możliwość. Szczególnie jak u nas podmienia się
jednocześnie dev na devfs i lilo wtedy są problemy z odpaleniem lilo, bo
po usunięciu /dev nie ma urządzeń, a devfs jeszcze nie jest odpalony,
ale można odpalić zawsze go ręcznie poleceniem devfsd /dev i powinno
zadziałać.  Jeżeli instalacje Się Tobie powiedzie to raczej nie
powinieneś mieć z devfs żadnych problemów. Nie miałem wypadku by były
problemy z wstawaniem systemu spowodowane błędami devfs.

> Ps. Jak widać jestem zielony w tym temacie. Może ktoś mi wskazać
> jakieś
>     informację gdzie będę mógł poczytać a potem prawidłowo to
>     zainstalować.

Dokumentacja znajdująca się w pakiecie devfsd

> PS2. Rozumiem że bez devfs nie da rady nic z tym zrobić (ALSA). Czy
> tak?

NIe , bez devfs też powinno się dać, ale jestem za leniwy i wolę jak
automagicznie się to robi :->

> PS3. A jak to działało na jajku z ra (2.2) jak nie było devfs?

To nie działa na jajku 2.2 tylko na jajku 2.4.x

Dodam jeszcze, że jak masz sterownik NVidii to musisz go ręcznie
załadować z pliku /etc/modules, bo inaczej ma problemy z autoładowanem
(bo nie ma wpisu w /dev który powstaje dopiero po załadowaniu sterownika
:-) )

            Pozdrawiam
                   Artur