Alsa i kernel z nesta

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Śro, 29 Maj 2002, 21:38:56 CEST

On Wed, 29 May 2002 21:24:04 +0200
Jarosław Kruk <jareq w poczta.onet.pl> wrote:

> Właśnie ściągnołem sobie z nesta odpowiednią paczkę devfsd i chciałem
> przejrzeć dokumentację, ale nie ma tego za wiele (2 strony mana). Czy
> powinienem o czymś pamiętać po wykonaniu rpm -i devfs (jakieś zmiany w
> konfiguracji rc-script, może coś w etc) czy samo to ruszy z kopyta.
> Kiedy należy usunąć /dev (stare)?

Tu jest trochę informacji:
http://www.atnf.csiro.au/people/rgooch/linux/docs/devfs.html

U nas robi się to mniej więcej tak:
trzeba zainstalować paczki devfs i devfsd, potem w /etc/sysconfig/system
zaznaczyć:
RUN_DEVFSD=yes
MOUNT_DEVFS=no - to dlatego na nie, bo ja preferuję włączenie
mountowanie devfs jako opcję dla jajka (wtedy mogę sobie pozwolić na
zupełnie pusty katalog /dev :) ), natomiast w /etc/lilo.conf dodaję:
append="devfs=mount" i to chyba tyle.
Można jeszcze odkomentowa sekscję dotyczącą alsy w /etc/devfsd.conf
Modyfikację lilo.conf i odpalenie lilo proponuję wykonać przed
instalacją nowych pakietów, bo potem będzie problem ze znalezieniem
dysku. Po instalacji pakietów można dać reboot i powinno być OK.

            Powodzenia :-))
                 Artur

ps. Muszę to do FAQ jakiegoś spisać, bo już 5 chyba raz tłumacze jak to
się robi i nigdy nie jestem pewien czy dobrze :-)