STBR slrn-pl

Czw, 30 Maj 2002, 17:20:28 CEST

On Thu, 30 May 2002, Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala wrote:

> Hmmm... uważasz że konwersja do standardu lokalnego jest niepoprawna?

Oczywiście. Chyba nie zdajesz poprostu sobie sprawy z tego czym jest
dowlny ptotokół i co determinuje.

> Wszystko jest poprawne i zgodne ze specyfikacja.

Którą ? W której specyfikacji jest powiedziane że klient ma robić coś
takiego jak konwertować przewsyłki z jednego charsetu na inny ptrzed ich
obrabianiem ?

> To tin jest niepoprawny, bo nie reaguje na nagłówek z definicja charsetu
> i chce pokazywać windziane kodowanie... u nas jest właśnie poprawnie i
> zgodnie z MIME

A od kiedy to CP-1250 jest standardem transportowym dla języka polskiego ?
Czy czytnik ma przytakiwać dowolnej głupocie jaką ktoś sobie wymyśli ?

Najwidoczniej komplernie niczego nie rozumiesz. Gdybym miał takie
podejście jak Ty jakieś siedem lat temu to dzisiaj jako użytkownik usenet
zapewne zadawałbyś pytanie o to czy poprawne jest używanie plskich liter
na newsach i czy poprawne jest używanie iso8859-2.

Twoim zadaniem jako osoby piszącej program i/lub konserwujacej go _jest_
*przedewszystkim odrzucanie wszystkiego co jest głupotą*. Jeżeli
ktokolwiek kto bierze się za prace przy publicznym projekcie nie potrafi
wypracować w sobie takiej bariery nie będac krytycznym wobec pracy jaką mu
się podtyka pod nos nie powinien się *wogóle* zabierać za tego typu rzeczy
bo może narobić więcej szkód niż przynieść porzytku.

> Właśnie to jest największe - przetłumaczyliśmy 99% oryginalnych docy i
> to właśnie one tyle zajmują. Dokumenty slrn-pl only to tylko jakies 10
> kilobajtow.

I to jest to nad czym pracować powinieneś jeżeli już. Zamiast pakokać to
co jest dokumentacją w plik konfiguracyjny i z ytego powodu mieć
rozterki czy wrzyucać tam dodatkowo polkie komentarze czy zastpować
je polskimi lepiej pomógłbyś maintainerowi opracowac *porzadną srone*
*mana* która opisywałaby konkretne tematy.

> Manual to już jest - bardzo, bardzo obszerny manual, + kilka FAQ.

Ja mówię o stronie man. Pisać wersje źródłową mozesz i w docbooku tak jak
to robisz obecnie bo to jest sprawa drugorzedna.
Przy takim podejściu nie dziwię się że maintainer spuszcza to co robisz po
żyletce.
Propozycja: przestań dyskutować o temacie dalej (jak masz jakieś
wątpliwości to zapraszam już przywatnie). Przemyśl jeszcze raz te
pytania jakie padły i swoje próby odpowidzi na nie.
Chcesz robić coś dobrze - nie ma sprawy ale zastanów się najpierw jak
to zrobić, a nie chwytaj się pierwszego pomysłu z brzegu.
Sygnały od maintainetra o niekaceptoaniu tej czy innej modyfikacji powinny
być dla Ciebie wystarczajcymi sygnałami że idziesz po złej ścieżce.

> Ale siła slrn-pl polega właśnie na wstępnym skonfigurowaniu pot
> przeciętnego zwykłego usera. ustawia on tylko nazwę serwera, email i już
> może korzystać z slrn-pl... i to całkiem przyjemnie.

Przeciętny użytkonik nie będzie zaglądał do makr. Nie oszukuj się - to
wymaga nieco więcej wiedzy i doświadczenia, a także obcowania z tego typu
rzeczami.