STBR slrn-pl

Roman Werpachowski roman w student.ifpan.edu.pl
Pią, 31 Maj 2002, 10:01:02 CEST

On Thu, 30 May 2002, Tomasz Kłoczko wrote:

> A od kiedy to CP-1250 jest standardem transportowym dla języka polskiego ?
> Czy czytnik ma przytakiwać dowolnej głupocie jaką ktoś sobie wymyśli ?
>
> Najwidoczniej komplernie niczego nie rozumiesz. Gdybym miał takie
> podejście jak Ty jakieś siedem lat temu to dzisiaj jako użytkownik usenet
> zapewne zadawałbyś pytanie o to czy poprawne jest używanie plskich liter
> na newsach i czy poprawne jest używanie iso8859-2.
>
> Twoim zadaniem jako osoby piszącej program i/lub konserwujacej go _jest_
> *przedewszystkim odrzucanie wszystkiego co jest głupotą*. Jeżeli
> [...]

Trochę głupio tak się wtrącać w środku dyskusji, ale lektura Twojego maila
skłania mnie do zrobienia kilku uwag natury ogólnej.

Wydaje mi się, że Ty traktujesz czytnik do newsów jako narzędzie do
zmieniania świata. To jest absurdalne podejście, które trąci fanatyzmem.
Co więcej, nawet gdyby ktoś chciał to zrobić, to Twoja propozycja
"niezauważania"  istnienia CP1250 prowadzi do skutków odwrotnych do
zamierzonych. Przecież jeśli ktoś używa slrn-pl, to wysyła posty w ISO.
Jeśli zmusimy go na przejście na czytniki zauważające CP1250, to może się
skończyć tym, że zacznie nie tylko (o zgrozo!) czytać niewłaściwe posty,
ale jeszcze je wysyłać.

Wydaje mi się ponadto, że powinieneś sobie przypomnieć pewne wydarzenie
polityczne sprzed kilku lat, mianowicie kiedy Balcerowicz zaproponował
wprowadzenie podatku liniowego. I przeanalizować na tym przykładzie
sposób, w jaki błędna prezentacja może pogrzebać świetny (IMHO) pomysł.

Poza tym, propozycja odrzucania przez czytnik postów na podstawie strony
kodowej, i robienie z tego polityki obowiązującej w całej dystrybucji, to
już nie tylko głupota. To jest po prostu cenzura. Mi tu po prostu pachnie
PRL-em i ulicą Mysią.

Pozdrawiam,

--
Roman Werpachowski <roman at student.ifpan.edu.pl>
"And now for something completely different"