gtk1 i gtk2

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pią, 8 Lis 2002, 14:13:59 CET

On Friday 08 November 2002 00:35, Jakub Bogusz wrote:
> Upgrade gnome != upgrade gtk.

Wiem. Ale ostatecznym celem jest to, żeby przy instalacji gnome2 wszystko co
korzysta z gnomelibs/gtklibs było już dostępne w wersjach dla gtk2/gnome2 i
żeby stare biblioteki można było wywalić.

> gtk+2 to nie są po prostu nowsze wersje bibliotek o tych samych nazwach
> co gtk+1 - nazwy bibliotek są po prostu inne, więc nazwa "upgrade" nie
> jest tu najlepsza. Teraz gtk+2 nawet nie ma Obsoletes dla gtk+1.
> Taka zmiana nazwy to głównie generowanie problemów i konieczności ich
> obchodzenia.

Generalnie uważam dodawanie numerków do nazwy pakietu za chore. Imho
najlepszym pomysłem jest wstawianie starym pakietom numerku (bo i tak te
stare wersje w końcu znikną), a trzymanie nowych non stop na bezwersjowej
nazwie. Jak na razie wszystko się tego trzyma. I jeśli w Acze pojawi się
gtk+2*.rpm to koniec zabawy i nikt tego odkręcał już nie będzie. Dlatego chcę
to zrobić teraz póki te pakiety jeszcze nie są zbytnio rozpowszechnione.
Jeśli gnomiarzy nie przekonam, no to trudno... walczyłem dzielnie, poległem,
będę mógł lepiej spożytkować czas niż bezmózgie poprawianie BRów i zmienianie
nazw specom i patchom :).

RMF mi powiedział, że w mandrejku spora część bibliotek dorobiła się numerków
w nazwach. Jak dla mnie jest to sytuacja mocno groteskowa i niezbyt mi się
uśmiecha mieć coś takiego w pld, bo wtedy poldka będzie można w sporej części
przypadków okdr.

<melodramat mode>
Jeśli możecie stanąć przed lustrem i powiedzieć sobie "prosto" w oczy, że
wolicie numerki w nazwach gnomowych/gtkowych paczek, to napiszcie jeszcze
raz, że was nie przekonałem, a odejdę.
</melodramat mode>

(tak wiem... słaby ze mnie dramaturg, ale co tam :)