bajzlu z ikonkami w KDO c.d.

Wto, 12 Lis 2002, 15:11:33 CET

On Tue, 12 Nov 2002, Adam Gorzkiewicz wrote:

> Dnia Tuesday 12 of November 2002 13:05, Andrzej Krzysztofowicz napisał:
> (...)

> To troche bardziej złozone. Przede wszystkim, żeby kde korzystało z ikon w
> hierarchii locolor, to musi znaleźć w katalogu locolor plik
> "index.desktop". Taki plik do niedawna (3.0.3) znajdował sie w tarze
> kdebase.

I cały ten mechanizm tematowania jest o kant dupy ..
Nie jesteś w stanie załatwić sprawy dla wszystkich aplikacji jakie znajdą
się w menu. Widzisz to ?
W praktyc msz tylko dwa tematy: lowcolor i highcolor. Żeby było śmieszniej
to oba nie są komplementatrne i każdy ma jakieś luki.

> [...]
> locolor tylko Locolor, który w naszym specu kdeartwork został
> przechszczony na locolor i wyleciały z niego obrazki powodujace konflikt
> z kdebase, koffice itd.
> Żeby był porządek:
> 1. hierarchię locolor - samą strukture katalogów wraz z plikiem
> index.desktop powinien dostarczać najlepiej kdelibs - ten pakiet
> instalujemy zawsze.
> 2. Dalej - poszczególne aplikacje wrzucaja sobie do tej hierarchii co tam
> mają
> 3. kdeartwork powinien dostarczać tylko uzupełnienie tego tematu - należy

Stary .. to co proponujesz to krok w tył który nic nie zmienia, nic nie
polepsza i nic nie upraszcza. Mało mnie obchodzi to, że KDE jest pisane
przez moronów, i żeby to działało poprawnie trzeba to poprawiać. A
poprawka jest możliwa do skompletowania bo w gnome takich kłopotów nie ma,
a co więcej poprawka na skalowanie ikonek w menu panela kde działa
poprawnie. Z tematyu lowcolor nikt juz zapeqwne  itak nie bedzie
korzystał, bo ten kto ma spzret który nie ejst w stanie pociagnąć
conajmniej 15bpp przy pierwszej próbie uruchomienia zrezygnuje z używanai
kde. Ergo: lowcolor <> highcolor jest anachronzmem. Takze nie widąć żeby
ktoś porobuił kompletne tematy w ikonkach inne niż te dwa. Skoro są tylko
dwa użyteczne tematy z czego jeden nie jest juz prawie wcale użyany cały
mechanizm tematoewania jeest do wywalenia od kosza.

Miej pretensję do siebie także, że dopiero teraz temnatem się
zainteresowałeś i/lub że nie patrzyłeś na to co zmieniało się na HEAD
i/lub że nei pytałęś sie wczęniej dlaczego wycinanie było robione (w
momencie kiedy było to wycofywane w DEVEL). Mówione o tym było już
conajmneij kilkarazy. Chcesz poprawiać ? proszę bardzo: zajrzyj do kdelibs
do patcha na skalowanie ikonek i szukaj podobnych przypadków w konquerorze
czy edytorze menu żeby to też tam poprawić. Prosty grep + chwila
pomyślenia powinny wystarczyć zeby namierzyć miejsce gdzie to tzreba
poprawić. Będzie to znacznie prostrz od całęj reszty grzebaniny z
ikonkami. Zmian powinna na oko dotyczyć ilosci punktóe które zliczyć sie
powinno dać na palcach jednej dłoni.

O co w tym wszystkim chodzi i dlaczego tego nie powinno się zmianiać także
jeszcze z innych powodów ? otóż desktopy kde to tylko część tego co jest.
Mała część. Jeżeli miałoby być jednolicie to także dla reszty zasobów
musiałby być to robione w ten sam sposób. Z oczywistych powodów nie
wchodzui to w grę (nikt tego nie zrobi).