rozdział X11R6

wrobell wrobell w ite.pl
Sob, 30 Lis 2002, 15:15:48 CET

On Sat, Nov 30, 2002 at 01:25:54PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> Swoją drogą w Solku jest /bin -> /usr/bin. Chodzo o to, że są tu tylko w
> zasadzie dwie grupy parogramów: te które są potzrebne przy starcie (/sbin)
> i reszta. Rozdzielenie /bin i /usr/bin w Linuxach jest jednak nieco
> sztuczne.
> Swoją drogą ciewy jestem co się stanie z tym dowiązaniem w slku bo SunSoft
> zapowidział kilkadziesiat dni temu że będzie starał się być zgodnym z LSB
> w kolejnych wersjach Solka.
>
> Może inaczej .. w czym jeszcze oprócz zarządzania wtyczkami bonobo
> przeszkadza rozdzielenie /usr i /usr/X11R6 ?

1. Ogólnie wtyczki do wszelkiego typu programów multimedialnych, np.:
- video: xv, x11, dga -> /usr/X11R6
- video: fbdev, svgalib -> /usr
- audio: -> /usr
W przypadku gstreamer-a, wszystkie wtyczki leżą w /usr.

2. Java. Leży u nas w /usr, a powinna być rozczłonkowana na /usr i /usr/X11R6.
   Np.: jserv korzysta z części /usr, a plugin Javy z /usr/X11R6.

3. Python. Wiele modułów leży w %{py_sitedir}, czyli ogólnie
   rzecz biorąc w /usr. Tymczasem gro modułów Pythona zależy
   od czysto X-owych bibliotek, np.: gtk+, tkinter, qt.

   To samo dotyczy Perla zapewne.

Powyższe punkty, to tak naprawdę niekonsekwencje w kontekście
rozdziału /usr i /usr/X11R6. Szczerze mówiąc, to wątpię, żeby
kiedykolwiek chciałoby mi się to ruszać i zrobić tak jak powinno być.
Wystarczy, że się nieźle namęczyłem z Gnome 2.x - a to jeszcze
nie koniec bólu... :-\

    wrobell <wrobell w ite.pl>