[depesz@icm.edu.pl:] mail na devel-pl

Hubert depesz Lubaczewski depesz w depesz.pl
Czw, 5 Wrz 2002, 17:48:20 CEST

On Thu, Sep 05, 2002 at 11:43:47AM +0200, Jacek Konieczny wrote:
> Ale mam nadzieję, że obsługa Unicode pozostanie wkompilowana i będzie
> można z niej korzystać, bo jak nie, to Veto.

a możesz powiedzieć co ona daje? tylko tak szczerze. bo przechowywanie
stringów unicode można w dowolnym encodingu bazy danych.

> Do czego starcza, do tego starcza. Nie wyobrażam sobie bez Unicode
> bazy która trzyma danie choć trochę "międzynarodowe".
> Np. dla mnie sortowanie tekstów jest znacznie mniej istotne niż
> możliwość reprezentacji wszelkich znaków, a konwersję upper/lower robię
> poza bazą (piszę wyszukiwarkę internetową).

ale co ci przeszkadza kodowanie "latin" czy us-ascii do trzymania danych
unicode? przecież to nie ma nic wspólnego.

depesz

--
hubert depesz lubaczewski                          http://www.depesz.pl/
Mój Boże, spraw abym milczał, dopóki się nie upewnię,  że  naprawdę  mam