kde-i18n - a może w ten sposób:

Wto, 1 Kwi 2003, 16:20:06 CEST

On Tue, 1 Apr 2003, Tomasz Grobelny wrote:

> Jaki rasizm, jaka segregacja? Uzyskując dostęp do modułu kde-i18n masz dostęp
> do całości kodu KDE. Sam zaczynałem od tłumaczenia, a teraz piszę kawałki
> bibliotek KOffice, więc GNOME nie jest pod tym względem wyjątkowy. Tak więc
> podział na kod i i18n jest sprawą techniczno-organizacyjną, a nie
> ideologiczną.

Sam powidziałeś, że ejst to podział techniczno-organizacyjny i jest to
dokłdnieo to co napisałem, bo w tym co napiweałem nei ma żadnej ideologii
bo w *kazdym* innym prijekcie nei separuje się tak tłumaczeń jak w KDE.

Ponad dwa lata temu rw w tłumaczniach i dokumentacji nei oznaczało rw w
całości. Widać ktoś poszedł po rozum do głowy i zdjął ową separację jaka
keidyś miaął miejsce. Dzisiaj zapewne z punktu widzenai czwsto
technicznego nie miałoby także dużego znacznia gdyby nagle tłumacznia tak
jak w kadnym innym projekcie żeby te zasoby były dystrybuowane razem z
reszta projektu. Zapewne skoro jednak zamierza sie wyjść z getta użyania
starych ac/am to mozę to nawet nastapić za kawałek. To że to nie następuje
to łatwo można wytłumaczyć tylko przyzwyczajeniem. Chdozi o w sumie
o to ze osoby pracujace nad KDE przyzwycziły się do takeigo a nei innego
sposóbu pracy nad zasobami i zmieniać to pod taki sam model jak w wszedzie
indziej z racji wielkości tego projektu idzie juz ciężko. Niemniej tego
typu "ucywilizowanie" o ile KDE ma być dalej czymś liczącym się na rynku
jest IMHO w dłuższej skali czasu konieczne.

Jeżeli można przewidywać że owa separacja i18n obbecnie jest czymś
sztucznym to tymbardziej nie ma sensu brnać w to co by wynikało z obecnej
formy dystrybucji zasobów źródłowych .. i to jest też kolejna rzecz która
próbuję przemycić :)
Mówiac ianczej ejżlei KDE nei zmieni tego podejscia to prędzej czy później
zacznei być postrzegane jako coś co nie stosuje się do ogólnie używancyh
standardół pracy pzrez co ilosć osobogodzin poświecanych na development
będzie malała .. i tym bardziej nie należy brnąć w to podeście oparte o
separacje bo za kawałek cały projekt będzie śmierdział.