HOME_ETC

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Czw, 10 Kwi 2003, 01:26:37 CEST

On Thu, 10 Apr 2003, Tomek Orzechowski wrote:
> Tu trzeba podjąć decyzję. CONFIG_DIR może nie być dostatecznie
> intuicyjna. Właśnie sprawdziłem i zmienne z '_' zupełnie naturalnie
> występują w środowisku (choćby te ustawiane przez basha), więc problem
> podkreślenia w nazwie nie istnieje.
> CONFIG_DIR? CFGDIR? ETCDIR? HOME_ETC?

do mnie najbardziej przemawia HOME_ETC, jeżeli będzie w postaci zmiennej
względnej. CONFIG_DIR, jeżeli zmienna bezwzględna....

Wogóle - właśnie po 4-tym piwie zrodziła mi się idea jak połączyć obie
zmienne, żeby ze sobą współpracowały i nie kolidowały. względna i
bezwzględna... Ale to muszę jutro  przemyśleć... :)

> Względne, czy bezwględne?

chyba jednak względne...

> Jeszcze jedna ważna sprawa, która nie wypłynęła dotychczas, chociaż
> kloczek (niejawnie) o tym wspominał - usuwamy wiodące (leading) kropki z
> nazw plików i katalogów znajdujących się już wewnątrz home_etc?

Nie powinno się zmieniać. Przesiadka na home_etc jest wtedy znacznie
prostsza...

> IMHO usuwanie kropek jest porządane - ułatwia operowanie na plikach
> (tak, wiem, wygoda to rzecz względna, ale wciśnięcie m,u,tab zamiast
> .,m,u,tab żeby dostać się do muttrc JEST wygodniejsze). Wadą tego
> rozwiązania, na którą Tomek zwrócił uwagę jest to, że przenosząc
> konfigurację do/z home_etc trzeba zmieniać nazwy plików - ręcznie lub
> półautomatycznie.

I to jest IMHO decydujące, ponieważ żadko grzebie się w tych plikach
ręcznie.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...