HOME_ETC

Czw, 10 Kwi 2003, 02:59:54 CEST

On Thu, 10 Apr 2003, Paweł Gołaszewski wrote:

> do mnie najbardziej przemawia HOME_ETC, jeżeli będzie w postaci zmiennej
> względnej. CONFIG_DIR, jeżeli zmienna bezwzględna....

HOME_ETC jest lepsze z conajmniej kilku powodów:

- pliki które beda podlegać relokacji nie koniecznie są tylko plikami
  konfiguracyjnymi, a dość często są to także skrypty czy pliki z opisem
  stanu (np. sesji programu) w tym sensie używanie używanie w nazwie
  CONFIG może powodować u osób które się z tym zetkna pewną ilość
  nieporozumień,
- HOME w nazwie wyraźnie sygnalizuje że może chodzić o właśnie pliki z
  $HOME. W tym sensie nie wprodzadza to dodatkowych skojarzeń.

Po przemysleniu stwierdzam, że krótsze nazwy jak ETCDIR nie wnoszą
potrzebnych/właściwych skojarzeń choć są niby lepsze .. bo krótsze :)

Także osobiście jestem za pierwotnym pomysłem Pawała czyli $HOME_ETC.

[..]

> I to jest IMHO decydujące, ponieważ żadko grzebie się w tych plikach
> ręcznie.

I w tym sensie pies mu morde jak te pliki się nazywają. Zostawienie
starych nazw pod zrekolowana nazwą bedzie łatwiejsze dla tych któryz juz
do konkretncyh nazw sie przyzwyczaili, a jest to grupa ludzi którą cieżko
zignorować.
I dotyczyć będzie to więcej niż połowy przypadków plików.
Także takie podejście znacznie upracza poprawkę. Z racji minimalnej
inwazyjności łatwiej zapewne też będzie to mniej lub bardziej po cichu
podrzucać maintainerom.

Pora chyba już pierwotny Pawłowy dokumet + jakieś korekty rozpisać na
jakąś stronę projektu .. (?)