db3 w Ac

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Sob, 26 Kwi 2003, 23:08:21 CEST

Dnia 2003.04.26 17:25, Radoslaw Zielinski napisał(a):
> Ale że burdelu mieć nie lubię...  Mógłbyś mi przybliżyć temat robienia
> takich konwersji?  Oczywiście bez dublowania kodu dbX.

O ile się nie mylę to w evolution da się dopiąć plugina, więc co stoi
na przeszkodzie by był plugin z konwersją danych ze starego formatu? I
mógłby wtedy być w osobnym pakiecie. Przecież nie wszyscy mają
evolution, zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że dopiero teraz zaczyna
on zdobywać sobie zwolenników, dzięki takiemu manewrowi nowe instalacje
nie miały by ze starym db nic wspólnego, a stare mogły by mieć
doinstalowanego na chwilę statycznego plugina.

> [1]  Ale autorzy wszystkich znanych mi programów, korzystających z db,
>      nadal są; przynajmniej o ile mi wiadomo.  Autorzy Postgresa, czy
>      innego MySQL pewnie też; zdarzała się konieczność robienia dump/
>      /restore podczas upgrade...

No i? Co w tym złego? Czasem zmiana formatu może być konieczna by coś
zaczęło działać lepiej. Ciężko na samym poczatku okreslić idealny
foprmat ciągle kompatybilny wstecz. Rodzina procesorów x86 jest
przykładem ułomności kompatybilności wstecz.

				Artur