[rpm] Rozwiązywanie wirtualnych właściwości na nazwy pakietów

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Pią, 22 Sie 2003, 11:16:01 CEST

On Fri, Aug 22, 2003 at 11:07:23AM +0200, Paweł Gołaszewski wrote:

> Ja raczej za 2 opcją.
> Co by nie powiedzieć to rozwiązywanie zależności jest wygodne na małych
> systemach, gdzie rzeczy typu poldek są zbyt wielkie. Mam taką maszynę,
> gdzie ładowanie poldka kończy się OOM. Byłbym bardzo niepocieszony, gdybym
> musiał się przedzierać przez wpisy w postaci surowej...

Zrób

for f in *.rpm ; do
  n=$(rpm -q --qf '%{NAME}' -p $f)
  rpm -q --provides -p $f | sed -e 's/^/'$n': /'
done

wystaw wynik na ftp, and use the grep luke. Tyle że to nie pokazuje list
plików (i dobrze, za duże by było), ale pakietów zależnych od plików nie
ma wiele.

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: When in doubt, use brute force. -- Ken Thompson : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h