[Ra] amavis-new, clamav i mks - pytań kilka przed paczkowaniem

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Czw, 28 Sie 2003, 12:10:49 CEST

Mateusz Korniak wrote:
> Całość działą świetnie (Ra) ale po zmianach do których mam wątpliwości przed
> spaczkowaniem:
[ciach]
> [...]
> poprzez mksd )
>
> Daje to w efekcie rozsądniejszy (IMHO) zestaw AV scannerów:
>
> sie 27 17:17:30 beauty amavis[25865]: Using internal av scanner code for
> (primary) Clam Antivirus-clamd
> sie 27 17:17:30 beauty amavis[25865]: Found primary av scanner MkS_Vir Daemon
> for Linux at /usr/bin/mkschk
> sie 27 17:17:30 beauty amavis[25865]: Found secondary av scanner Clam
> Antivirus - clamscan at /usr/bin/clamscan
> sie 27 17:17:30 beauty amavis[25865]: Found secondary av scanner MkS_Vir for

Jak to działa w praktyce?
Głównie chodzi o następujący przypadek:
Clamav znalazł wira czyli przekazał amavisowi, że wir jest, to już nie
daje (mam nadzieję) mksowi do sprawdzania (bo po co)? Jak tak jest to
trzebaby zobaczyć co lepiej łapie i tego na pierwszy ogień ;-)

> 9. Dodanie do postfix'a  _zakomentowanej_ sekcji umożliwiającej współprace z
> amavisem.

To mi się bardzo podoba ;-)

> Prosze o uwagi.

Mam taką: Ostatnio po uaktualnić clamava, bazy wirusów również chciały
się uaktualnić. Wiem, wiem jestem adminem i mam hold w poldku ale czy
istniej możliwośc żeby rpm wykrył, że moje bazy są świeższe niż te w
pakiecie i zrobił virus.db-new albo nic nie zrobił (coś jak --justdb) -
bo przez nieuwagę można zrobić sobie kuku ;-)
Jeżeli rpm to umie to poproszę ;-)

--
Andrzej Zawadzki