[Ra] amavis-new, clamav i mks - pytań kilka przed paczkowaniem

Czw, 28 Sie 2003, 12:19:15 CEST

On Thursday 28 of August 2003 12:10, Andrzej Zawadzki wrote:

> Jak to działa w praktyce?

Mail jest testowany przez _wszystkie_ scanery na danym poziomie (pri/sec).
Jesli któryś ze scanerów zwróci że to wirus -> mail do virusów
Jeśli żaden ze scanerów (na danym poziomie) nie zwróci że mail OK (bo np nie
działają) testowanie na poziomie niższym.
Gdy nie ma poziomu niższego (bo to sec) -> mail do kwarantanny.

> Głównie chodzi o następujący przypadek:
> Clamav znalazł wira czyli przekazał amavisowi, że wir jest, to już nie
> daje (mam nadzieję) mksowi do sprawdzania (bo po co)?

Daje wszyskim. ;)

> Jak tak jest to
> trzebaby zobaczyć co lepiej łapie i tego na pierwszy ogień ;-)

No chyba tak sie nie da. ( Ja nie potrafie a i wole aby na temat maila
wypowiedziały się wszystkie AV )

> Mam taką: Ostatnio po uaktualnić clamava, bazy wirusów również chciały
> się uaktualnić. Wiem, wiem jestem adminem i mam hold w poldku ale czy
> istniej możliwośc żeby rpm wykrył, że moje bazy są świeższe niż te w
> pakiecie i zrobił virus.db-new albo nic nie zrobił (coś jak --justdb) -
> bo przez nieuwagę można zrobić sobie kuku ;-)
> Jeżeli rpm to umie to poproszę ;-)

Chyba umie - bo chyba robi tak z configami.
Jeśli był modyfikowany - zostawia.
Jeśli nie był - podmienia.
(Dobrze by było aby też nie zostawiał baz jako *.rpmnew).
Kto podpowie jak to zrobić ?

--
Mateusz Korniak