[Ra] amavis-new, clamav i mks - pytań kilka przed paczkowaniem

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Czw, 28 Sie 2003, 12:31:26 CEST

Mateusz Korniak wrote:

> Mail jest testowany przez _wszystkie_ scanery na danym poziomie (pri/sec).
> Jesli któryś ze scanerów zwróci że to wirus -> mail do virusów
> Jeśli żaden ze scanerów (na danym poziomie) nie zwróci że mail OK (bo np nie
> działają) testowanie na poziomie niższym.
> Gdy nie ma poziomu niższego (bo to sec) -> mail do kwarantanny.

To jak dla mnie OK

> Daje wszyskim. ;)

A to już nie bardzo...

> No chyba tak sie nie da. ( Ja nie potrafie a i wole aby na temat maila
> wypowiedziały się wszystkie AV )

Tylko, że to tak naprawdę nic nie da... (e tym przypadku) bo przecież
logika jest OR a nie AND (wirus), no chyba, że dasz potem znać mksowi,
że mają stere bazy ;-)

> Chyba umie - bo chyba robi tak z configami.
> Jeśli był modyfikowany - zostawia.
> Jeśli nie był - podmienia.

Tylko jak on to sprawdza? Chyba może tylko do tego co ma w nowym
pakiecie *teraz* a to za mało bo stara baza (jak ktoś nie ma updetów
on-line) ma inny rozmiar od tej w nowym pakiecie i nowsza też ma inny
rozmiar od tej w pakiecie...
Chyba tylko czas modyfikacji wchodzi w rachubę...
Ekspert od rpma proszony ;-)
> (Dobrze by było aby też nie zostawiał baz jako *.rpmnew).
> Kto podpowie jak to zrobić ?

Jak się da to super - wydaje mi się, że to ważne...

--
Andrzej Zawadzki