gnome - poprawki

Marcin Krzyzanowski krzak w linux.net.pl
Śro, 10 Gru 2003, 11:59:36 CET

W liście z śro, 10-12-2003, godz. 11:36, wrobell pisze:

> źle to ująłem, sorry - powinien być tryb przypuszczający:

> rozumiem, że rozszerzenie funkcjonalności dla 2.4 nie następuje, ale
> przecież poprawki cały czas się ukazują. zgadza się? natomiast jeśli
> Twoje łaty nadają się wg. gnome team do 2.6, to czemu lądują one u nas
> na HEAD? (jeśli jest inaczej, to wybacz, ale z Twoich słów nie wynika...)

juz nie wiem jak mam ci to powiedziec, mam ci tlumaczyc proces
powstawania oprogramowania ? bez przesady.
Normalna rzecza jest ze w kolejnych wersjach dochodzi do sporych zmian w
kodzie i funkcjonalnosci, dlatego to co jest popawką do 2.4 nie
koniecznie musi istniec jako problem w 2.6 z tej racji ze tam juz nie
występuje. Z drugiej strony pozostają obszary oprogramowania które nie
zmieniają sie tak często a rowniez czasami wprowadzane są niewielkie
poprawki.

Wynikiem tego czesc łatek z 2.5 idealnie pasuje do 2.4 poprawiając błąd
i nie robiąc nic zlego, i w drugą stronę, trzeba tylko sie mniej więcej
orientowac jakie zmiany zachodząw kodzie.

> chodzi mi o to, żebyś nie robił sobie z pld poletka doświadczalnego
> dla swoich łatek, które zmieniają _funkcjonalność_ lub _wygląd_ gnome[1][2]
>
> do 2.4 powinny wpadać teraz poprawki błędów i o ile łata top_panel_size
> jest jeszcze pierdołą, to notification_area_applet jest dla mnie mocno
> dyskusyjne i chciałbym widzieć uzasadnienie w commit log-u takiej zmiany
> (np.: zgodność z HIG)

obecnosc notification area jest wygodne, zaoszczedzi wielu pytan
"dlaczego xxxxxxxx nie pokazuje mi sie na panelu", ciagle pojawiaja sie
te pytania na listach gnome, #gnome, gnu gadu i za kazdym razem jest
taka sama odpowiedz a mimo wszystko ludzie nadal nie widzą związku
pomiędzy "Notification Area" (Obszar powiadamiania) a SysTray'em do
ktorego sie przyzwyczili.

Pozatym jest to zmiana tego samego typu co znikniecie ikonki nautilusa i
gnome-terminal, choc bylem przeciwny to jednak szanuje to ze niektorzy
moga czuc sie wprowadzeni w blad ikonkami nie majac zainstalowanego
zadnego z tych programow.

--
[ http://krzak.linux.net.pl/ ] Marcin Krzyżanowski
[ http://docs.pld-linux.org/ ] Powered by PLD