chkconfig - czytelność wyświetlanych informacji.

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Śro, 10 Gru 2003, 13:48:46 CET

Dnia wto 09. grudnia 2003 23:40, Jan Rekorajski napisał:

> A wedlug mnie zamiast mieszac (zmiane z on/off na ***/--- uwazam za
> bezsensowna[1]) wystarczylo zmienic polskie tlumoczenie - tak/nie by
> znakomicie wystarczylo.
>
> Wniosek racjonalizatorski - wrocic do sprawdzonego rozwiazania i
> poprawic tlumaczenie.
>
> [1] zmienia cos co _zawsze_ i _wszedzie_ bylo tak samo, to ze tlumacz
>     spieprzyl nie znaczy ze nalezy spieprzyc jeszcze bardziej.
IHMO nie "spieprzył", a doszedł pewnie do wniosku (jak wiele osób), że polskie
tłumaczenie wygląda nieczytelnie (wykazując przy okazji, że jest zdolny
myśleć w sposób abstrakcyjny).
Reasumują:
1. Skoro w takiej formie znalazło sie to w źródłach, należy mniemać, że
zostało to uznane przez autora(ów) programu.
2. Używający chkconfig wolą ---/*** zamiast wył/wł ze względu na czytelność.
3. Jest wygodniej i szybciej "połapać się" za pomocą piktogramów.
4. To, że teraz, niezależnie od ustawienia locali są ---/*** zostało
podyktowane względami spójności (zwrócił na to uwagę zarówno mmazur, qboosh i
Paweł).
5. Póki co, zdanie mmazura jest decydujące w materii co i w jakiej formie
znajdzie się w Ac - zawsze jednak można próbowac polemizować z tym, w
ostateczności w CDG (IHMO nie warto w tym przypadku). Osobiście nie miałem
zamiaru zmieniać off/on oraz pozostałych tłumaczeń na ---/*** - dostosowałem
się jednak do zdania RMa w tej materii.

W sumie nie miałem ochoty dalej ciągnąć tematu. Zrobiłem to tylko ze względu
na to, że uważam Twoje i Pawła stwierdzenie pod adresem tłumacza jest
krzywdzące.

--
Tomasz Wittner