gnome bez panelu - czy to ma sens?

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Czw, 11 Gru 2003, 22:03:13 CET

> Uściślam - zainstalowałem na minimalnym Ac bodajże pakiety:
> gnome-common, gnome-desktop i gnome-panel z zależnościami.
> I byłem przekonany, że to jest już gnome. A tu się okazuje, że jednak
> nie.

gnome-common: pliki developerskie
gnome-desktop: biblioteka, wymagana przez to, co jej potrzebuje (m.in.
 	gnome-panel)

gnome-session jest podstawą środowiska GNOME. To on zawiera binarkę
/usr/bin/gnome-session startującą wszystko co potrzebne do szczęścia
(m.in. gnome-panel :) . Do tego wystarczy dobrać sobie używane aplikacje
i dociągnąć biblioteki wskazane przez zależności.

Oczywiście ktoś może nie chcieć odpalać całego środowiska GNOME, a
jedynie jakieś pojedyncze aplikacje. Wtedy obędzie się bez
gnome-session; evolutiona (czy cokolwiek) można odpalać bez żadnych
dodatków (modulo requires) chociażby spod KDE.

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |