gnome bez panelu - czy to ma sens?

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Pią, 12 Gru 2003, 16:31:12 CET

> Proponujesz _sztuczne_ dodowanie zależności. Jedynym argumentem jest
> ułatwienie życia tym, którzy nie chcą zdobywać wiedzy. IMHO, kiepski to
> argument.

Jak chcę mieć rozrywki umysłowe to rozwiązuję krzyżówki, a nie gapię się
w pusty ekran zastanawiając się, co źle zrobiłem instalując GNOME-a.
Naprawdę, jestem w stanie ustalić czego mi brakuje, przyjmijmy nawet że
przeciętny użytkownik PLD też będzie w stanie to zrobić. Tylko że ten
czas lepiej spędzić na dłubaniu w nosie lub uczeniu się jakiegoś fajnego
API.

> Dlaczego taki użytkownik instaluje system, który nie jest gotowy
> (dotyczy zawsze nest i przez jakiś czas ac)?  Nie może poczekać na
> ostateczną wersję (ac), gdzie w instalatorze wybierze sobie po prostu
> GNOME Workstation?
>
> Nie jest prawdą, że wszystko robione jest tylko pod zaawansowanych
> użytkowników. Jeśli nie chcesz wiedzieć/umieć tudzież chcesz być
> zwykłym młotkowym, to poczekaj na kolejne wydanie distro. Instalator
> Ci pomoże[1]. Natomiast jeśli ktoś się chwyta niedokończonych/eksperymentalnych
> zasobów, to musi umieć zdobywać wiedzę...

Czyli finalne Ac nie będzie zawierać RPM-a ani poldka i wybierać pakiety
będzie można tylko w momencie instalacji? Tylko wtedy powyższy akapit ma
sens. Inaczej z finalnym Ac będzie taki problem jak teraz, i nie wiem
czego ma dotyczyć czekanie na distro.

A teraz wypowiedz się na taki temat: Mamy problem -- gnome-session taki
jak na -rHEAD po zainstalowaniu jest bezużyteczny. Uprzedzając
powtarzanie argumentów: owszem, można go do użytku doprowadzić przez
DISPLAY=:0 xterm&, doinstalowanie gnome-panel i jeszcze parę sztuczek.
Ale problem istnieje. Co gorsza, zachowanie gnome-session po odpaleniu
bez panela jest niezrozumiałe (pusty ekran, żadnego komunikatu). Nie
zawaham się nazwać tego bugiem, bo jak coś nie działa, to powinno
przynajmniej poinformować uprzejmie użytkownika co i dlaczego się
dzieje. Jakie widzisz rozwiązanie tego problemu (bo chyba zgodzimy się,
że problem istnieje?). Jak na razie ograniczasz się do kontestowania
propozycji innych ("bo nie chcesz mieć więcej roboty"), nie proponując
niczego w zamian.

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |